Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Nerds op versiertoer

Aartjan van Erkel

in Copywriting en E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren kreeg ik een mail van een leverancier waar ik van moest zuchten.

Het was een marketingmail.

De titel van de mail deed me denken aan een nerd op versiertoer.

Die in de kroeg met 6 bier op eindelijk op een meisje durft af te stappen met de klassieke pick up line: Hoi, kom je hier vaker?

Klassiek omdat hij veel gebruikt wordt, niet omdat hij goed werkt.

Neem het gerust van me aan, want ik was in mijn studententijd zelf die nerd.

Ik ging in die tijd 1 keer per jaar naar de kapper. Toen ik 20 was, leek me dat cool.

Dit had mijn leverancier bedacht als onderwerpregel voor hun marketingmail:

‘Nieuwsbrief oktober.’

Zo’n tekst is prima als een bestandsnaam, maar het zo ongeveer de slechtst mogelijke onderwerpregel.

Je komt dan over alsof je de archivaris je marketing laat doen. Met zijn bruine stofjas en zo’n zware hoornen bril.

Weet hij veel wat je moet schrijven om nieuwsgierigheid op te roepen.

Je moet ze wel nageven: ze doen in ieder geval íets. En er zit regelmaat in hun marketing.

Maar ze doen weinig om leuk gevonden te worden.

Droge nieuwsberichtjes mailen is een begin, maar het is niet zo aantrekkelijk.

Toch is die leverancier van mij lang niet het enige bedrijf met nerdy marketing.

Zat bedrijven doen wel íets aan marketing, maar ze klinken saai en precies als alle anderen.

Terwijl ze misschien wel tevreden klanten hebben. Bij mijn leverancier werken bijvoorbeeld hartstikke leuke mensen.

Ik kwam ooit bij ze terecht doordat een vriend van ons daar werkt, en ze werken nu al jaren voor me.

Ze krijgen waarschijnlijk wel meer klanten via-via. En niet via hun tintelfrisse marketing.

Er is niks mis met via-via klanten krijgen. Het is juist een teken dat je goed bezig bent.

Maar je hebt er weinig invloed op als ondernemer.

Je bent kwetsbaar als je daar afhankelijk van bent.

Want je weet nooit wanneer er weer een nieuwe klant in je mailbox zal zitten.

En als je een keer een stille periode hebt, zijn er weinig knoppen waar je aan kan draaien als je afhankelijk bent van via-via.

Wat doe je dan? In slappe tijden je prijzen omlaag gooien?

De economie is booming en niemand maakt zich zorgen, maar wat als dit weer een bubbel blijkt te zijn?

Zorg dat je klaar bent voor een volgende crisis. Door jezelf onafhankelijk te maken van via-via.

Maak nu alvast je marketing zo aantrekkelijk mogelijk.

Ga niet als een nerd op versiertoer.

Maar wees leuk. Stuur sympathieke mailingen uit. Wees persoonlijk op je website. Zorg dat klanten de klik met je voelen.

Volgende maand komen 9 high-level klanten van mij naar Driebergen.

We gaan daar 2 dagen lang hun marketing onweerstaanbaar maken.

Zij doen mee met mijn programma Marketing Masterpieces. Ik ben heel selectief in wie ik toelaat. Want er is maar één type ondernemers dat ik in de groep wil hebben. Ik noem ze ‘sleeping giants’.

Als je wilt weten of je een sleeping giant bent en of je in die groep zou passen, kijk dan even op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Aartjan

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: