Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Stop met pielen aan je ding

Aartjan van Erkel

in Content marketing en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een jonge fietsenmaker die ik ken, heeft er jaren over gedaan om zijn eerste winkel te openen.

Het winkelpand had hij al gehuurd. Hij had kranten voor de ramen geplakt, en woonde om de hoek bij zijn ouders.

Hij verkocht wel af en toe fietsen, maar niet in de winkel.

Ik kocht mijn eerste racefiets bij hem. Hij heeft me die aangemeten in de woonkamer van zijn vader en moeder.

Op het bruine hoogpolige tapijt had hij een speciale opmeetfiets neergezet. Daar moest ik op gaan zitten zodat hij exact mijn maten kon nemen.

Zo’n lange aanloop als deze fietsenmaker heeft genomen is een kostbaar geintje voor een ondernemer.

Dat pand huren en leeg laten staan heeft hem waarschijnlijk tienduizenden euro’s gekost.

Het was bij mij in de wijk. Ik ben zeker 5 jaar voorbij dat winkelpand gefietst met krantenpapier voor de ramen.

De winkel lag langs een druk fietspad. Hoeveel omzet zou hij in die 5 jaar zijn misgelopen?

Ik weet niet waarom hij zo lang heeft gewacht.

Het kan zijn dat hij het spannend vond.

Maar als ondernemers lang wachten om de markt op te gaan, is er vaak wat anders aan de hand.

Ze vinden het product nog niet goed genoeg. Ze zijn het nog aan het verbeteren.

Pas als het helemaal top is, gaan ze het verkopen.

Ik heb daarna nog een paar keer een racefiets en een mountainbike gekocht, maar ik ben nooit meer zo goed opgemeten als toen in die woonkamer.

Die jongen bleek een van de beste fietsenmakers van de stad te zijn.

Maar hij vond zichzelf dus blijkbaar nog niet goed genoeg om zijn winkel te openen.

Of hij vond het niet belangrijk om geld te verdienen, dat kan ook.

Als jij wel meer geld wilt verdienen, maak dan niet de denkfout die veel ondernemers maken.

Ga niet alleen maar dat ding dat je verkoopt steeds beter maken.

Bijvoorbeeld die training of dat product of die consultancy die je verkoopt.

Op een gegeven moment is het ding goed genoeg.

Voor jouzelf misschien niet, maar wel voor je klanten.

De beste manier om meer te verkopen is niet dat ding steeds maar beter maken.

De beste manier om meer te verkopen is je marketing steeds beter maken.

Je klanten zijn er ook niet mee geholpen als jij blijft pielen om van 99 naar 100% perfect te gaan. Voor klanten is 80% vaak al goed.

Hoeveel klanten zijn nu niet geholpen doordat jij graag naar die 100% wilt?

Heb jij ook ergens in je bedrijf nog krantenpapier voor de ramen zitten?

Met daarachter een ding dat ongeveer 80% goed is?

Scheur dat papier dan weg en begin dat ding te verkopen.

Succes!

Aartjan

PS

Ik ga een klein groepje van 10 high-level ondernemers vanaf begin november persoonlijk helpen met hun marketing. Details vind je hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: