Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Superlekker

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Maandag was ik de hele dag in het spelershotel van het Nederlands elftal in Zeist.

Daar woon ik toevallig vlakbij. Ik organiseerde daar een VIP-dag voor een klant.

Hij heet Marco en hij heeft een superlekkere vaardigheid voor een ondernemer.

Hij is namelijk in staat om in de gekste situaties klanten binnen te halen.

Afgelopen voorjaar liep hij bijvoorbeeld rond op een congres in Amerika. Daar kwam hij toevallig een andere Nederlander tegen.

Hoe gaat het gesprek dan?

Hee leuk, kom jij ook uit Nederland? Wat doe je voor de kost?

Marco vertelt in zo’n geval dat hij een trainingsbedrijf heeft. En dat ze hun klanten trainen op een onorthodoxe manier.

Na een paar minuten praten zei die Nederlander: ik wil jullie training volgen.

Een paar minuten. Zo lang heeft Marco dus nodig om iemand die hij nog nooit heeft gesproken te converteren in een klant.

Terwijl zijn training peperduur is.

Dit gebeurt hem aan de lopende band, in allerlei situaties. Hij kan nog geen halfje waldkorn gaan kopen of hij heeft er weer een klant bij. Marco tikt ze zó binnen.

Ik moest bij zijn verhaal denken aan een jongen uit mijn roeiploeg in mijn studententijd. Waar die gast ook kwam, hij had altijd de mooiste meiden achter zich aan.

God, wat was ik jaloers op hem.

Toen vertelde Marco nog iets opmerkelijks. Over zijn website.

Weet je wat hij letterlijk zei?

Ik heb het meteen opgeschreven, want opmerkelijke uitspraken van je klanten zijn handig om te onthouden.

Daardoor kan ik hem nu om half zeven ’s morgens meteen gebruiken terwijl ik deze mail aan het schrijven ben.

Hij zei:

“Het is nog nooit gebeurd dat iemand zich op onze website direct heeft aangemeld voor de training.”

Wat Marco dus extreem goed kan in gesprekken, lukt hem totaal niet op zijn website.

Toen ik zijn website bekeek, zag ik ook waarom.

Hij zei op zijn website namelijk heel andere dingen dan in die gesprekken.

Zijn website was zelfs een beetje moeilijk te begrijpen.

Terwijl hij het in gesprekken heel duidelijk uitlegt.

Mijn tip aan jou: ga op je website niet opeens heel anders doen.

Praat gewoon tegen je klanten alsof je een conversatie met ze hebt.

Het hoeft niet allemaal kort-kort-kort op internet. Wat veel ondernemers wel denken.

Gebruik gewoon zoveel woorden als je in een gesprek nodig hebt om een klant binnen te halen.

Dat is copywriting. Teksten schrijven waardoor je meer gaat verkopen.

Zometeen om 10 uur geef ik daar een online training over: 7 copywriting-strategieën waardoor klanten ja zeggen.

Daarin geef ik nog veel meer tips en voorbeelden.

Je bent nog net op tijd om je aan te melden, als je dat nog niet gedaan had.

Kost niks trouwens.

Dit is de aanmeld-link: https://attendee.gotowebinar.com/register/4943726829433492226

Je kunt de training gewoon op je laptop bekijken.

Pak ik nog gauw even een cappuccino voordat we beginnen.

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: