Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De grootste zonde in copywriting

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Dit weekend liet ik mijn auto wassen.

Mijn wasstraat biedt zo’n VIP-behandeling aan. Ken je dat? Fan-tas-tisch, ik heb nog maar pasgeleden ontdekt dat zoiets bestaat.

Je rijdt binnen, levert de sleutel in en gaat koffie drinken.

Een halfuur later staat je auto gewassen, gewaxt én – beter wordt het niet – van binnen helemaal gestofzuigd en schoongemaakt weer op je te wachten.

Omdat ik een gruwelijke hekel heb aan de auto wassen en nog meer aan de auto stofzuigen, word ik hier heel blij van. Mijn rug trouwens ook.

Hij ruikt helemaal frissig als ze klaar zijn.

Ik zag dat ze daadwerkelijk met natte sopdoekjes het interieur poetsten. Je verstand staat erbij stil.

Nippend aan een slechte cappuccino zag ik door het raam van de wachtkamer 3 jonge gasten helemaal losgaan binnenin mijn auto.

Ik rilde van genot.

De VIP-behandeling is voor auto’s wassen wat albert.nl is voor boodschappen doen. Nog iets wat ik niet kan uitstaan. Opgelost!

In mijn verdediging wil ik nog even zeggen dat ik juist wel kan genieten van de was ophangen. Daar word ik helemaal rustig van. Ja, ik weet ook niet waarom.

In de wachtkamer bladerde ik door een Voetbal International uit 2015. Rob Alflen was nog trainer van FC Utrecht en we stonden elfde. Nu zou je daar een moord voor doen.

Mijn oog viel op een stapel foldertjes van de wasstraat.

Hun slogan bleek te zijn:

Glansrijke kwaliteit.

Een saaie slogan die iedere wasstraat in Nederland en België zou kunnen gebruiken.

De rest van de folder stond als ik me goed herinner ook vol met inwisselbare informatie.

Terwijl deze carwash behalve VIP-behandelingen nog veel meer ijzingwekkend blitse dingen doet.

Ze hebben bijvoorbeeld 65+ dinsdag.

En discoverlichting in de wasstraat, speciaal voor kleine kinderen. En voor volwassenen met een infantiele geest. Ik zou zelf ook absoluut blijven zitten.

Saaiheid is de grootste zonde in copywriting.

Je kunt mensen niet eerst vervelen, en dan verwachten dat ze geld bij je uitgeven.

Toch is veel marketing net zo saai als die folder van de wasstraat.

Websites van ondernemers ook. Hoe vaak word je daar niet in slaap gepraat? Door inwisselbare marketing-taal en slappe slogans.

Ondernemers hebben soms niet door hoe saai hun marketing is.

Dat komt doordat ze weten wat voor coole dingen ze elke dag doen voor klanten. En hoe enthousiast die klanten daardoor zijn.

Die ondernemers zien het allemaal voor zich, als filmpjes in hun hoofd.

Door wat ze schrijven zouden die filmpjes ook in de hoofden van klanten moeten gaan afspelen.

Maar dat gebeurt niet als hun copywriting saai is.

Dan gebeurt er iets heel anders bij klanten die hun website bekijken.

Ze horen in hun hoofd een zeurderig stemmetje: bla bla bla bla…

Dat hebben die ondernemers niet verdiend. Ze steken toch hun hart en ziel in hun bedrijf. Medewerkers ook. Hun partner misschien. Zonde!

Wil je zien hoe je copywriting beter maakt, meld je dan aan voor de online training die ik morgen geef over 7 copywriting-strategieën waardoor klanten JA zeggen.

Als je vindt dat je copywriting top is, dan hoef je niet te kijken.

Kijk alleen als je niet saai BENT, maar vermoedt dat je misschien een beetje saai SCHRIJFT.

Meld je hier aan als je dat nog niet gedaan had: https://attendee.gotowebinar.com/register/4943726829433492226

Tot morgen,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: