Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De knieën van Ranomi Kromowidjojo

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is nu 6 uur ’s morgens en ik schrijf dit vanuit mijn bed op Landgoed de Horst in Driebergen.

Ik ben hier 2 dagen met een groepje van 9 klanten video’s aan het opnemen voor hun bedrijf.

Voordat ik ga ontbijten met mijn team en me ga voorbereiden op de tweede shoot-dag even snel een mail over een leuk voorval van gisteren.

Een van de ondernemers in de groep heeft een bedrijf dat teams beter laat presteren. Daar heeft hij een tool voor ontwikkeld.

Zijn bedrijf draait prima, terwijl hij toch maar weinig marketing doet. Hij had nog nooit voor een videocamera gestaan.

Gisteren heeft hij op 1 dag verschillende video’s opgenomen. En er zat een opvallend verschil tussen zijn eerste en zijn laatste video.

En dan bedoel ik niet dat hij zich op video 1 duidelijk wat ongemakkelijk voelde en aan het eind van de dag ontspannen stond te vertellen.

Het verschil was dat hij in de eerste video iets abstracts vertelde dat ik niet kon volgen, en dat zijn laatste video ging over de knieën van Ranomi Kromowidjojo.

De meeste ondernemers doen precies het zelfde als ze iets vertellen over hun bedrijf.

Hun eerste neiging als expert is om abstracte dingen te vertellen.

Ook sprekers maken die fout helaas vaak. Hoe vaak ben jij al in coma geluld op een congres?

De reden daarvoor is dat ze eigenlijk te veel weten. Ook die ondernemer van gisteren.

Hij heeft alle boeken gelezen over teamprestaties. Hij heeft er zelfs over gedacht om erop te promoveren.

Dat is het probleem. Hij weet alles. Maar zijn klanten weten nog niks.

Hij stapt in een helikopter, en gaat abstract zitten praten over the big picture.

Maar zijn klanten hebben liever dat hij op zijn buik in het gras gaat liggen en over 1 grasspriet praat.

Dan zien ze het tenminste voor zich.

In zijn eerste video vertelde hij dat de meeste managers wel ongeveer weten hoe je een team beter met elkaar laat communiceren, maar ze weten het niet precies.

Dat was de hele boodschap. Het riep nou niet echt een onbedwingbare nieuwsgierigheid op.

Want hij zoomde niet in op zo’n grasspriet.

Ik vroeg hem om een anekdote te vertellen. En om uitgebreid te vertellen over leuke details.

Toen kwam er opeens een verhaal over een gesprek dat hij jaren geleden had met Jacco Verhaeren, de zwemcoach.

De man die Inge de Bruijn, Pieter van den Hoogenband en Ranomi Kromowidjojo coachte naar Olympische gouden medailles.

Die wist niet ongeveer wat zwemmers nodig hebben om harder te gaan, hij wist het precies.

Doordat ze in Eindhoven een heel zwembad hadden volgehangen met camera’s, sensoren en meetappartuur.

Jacco had ontdekt dat Ranomi bij de start fracties van seconden verloor die ze in de rest van haar race niet meer goedmaakte.

Dat kwam door haar knieën.

Door precies te trainen onder welke hoek ze haar benen moest brengen tijdens de start, ging ze gouden medailles winnen in plaats van zilveren en bronzen.

Een veel interessanter fimpje, door het verhaal en de leuke details.

Hij stond het ook zichtbaar met veel meer lol te vertellen voor de camera.

Het is superleuk om te kijken naar iemand die lol heeft.

Wil jij ook met lol voor de camera staan? En ook in je copywriting je klanten nieuwsgierig maken en eager om meer van je te horen?

Dan zou je mee kunnen doen met de volgende groep, die gaat starten in november. Het is een exclusief groepje, en het programma wat ze doen heet Marketing Masterpieces.

Ik ben selectief in wie ik toelaat, omdat ik maar één type ondernemer in de groep wil hebben. Die noem ik ‘sleeping giants’.

Je kunt op deze pagina checken of je misschien ook een sleeping giant bent, en wat ervoor nodig is om toegelaten te kunnen worden in de groep: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/

Spreek je morgen,

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly