Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Vorige week kreeg ik een kwaaie mail van een lezer.
Nadat ik in een marketingmail iets persoonlijks had verteld over een kwaal waar ik last van heb.
Die lezer had toevallig diezelfde kwaal.
Hij schreef:
“Ik lees onderstaande mail en snap werkelijk niet dat je je apneu gebruikt als een ‘salespitch’. Al jaren heb ik apneu maar nog nooit als argument gebruikt ergens voor. Hoe kun je apneu op deze manier inzetten ?? “
Misschien kwam het door zijn slaapgebrek dat hij het niet trok 😉
Ik moest er in ieder geval best wel om lachen.
Wij hebben een standaardzinnetje voor mensen die een beetje uit de bocht vliegen in hun reacties op mijn mails.
Dat zinnetje mailen we dan als antwoord.
Ons standaardzinnetje is:
“Bedankt voor de feedback.”
Daarna hoor je ze meestal niet meer. Komen ze dan terug met nog zo’n emotionele reactie waar wij niks mee kunnen, dan reageren we gewoon niet meer.
Die lezer van de apneu heeft zichzelf inmiddels afgemeld voor mijn mails. Dat is beter voor hem en beter voor ons.
Dit soort reacties kun je verwachten als je vaak van je laat horen. Het hoort erbij als je veel aan marketing doet.
Je bereikt dan ook altijd wel een paar mensen die jou helemaal niet trekken.
Soms zijn de reacties nog erger. Echt beledigend, je wilt niet weten wat wij soms binnenkrijgen.
Als zulke mensen ooit iets bij je kopen, kun je problemen verwachten.
Late betalingen. Klachten. Annuleringen. Eindeloze mailwisselingen.
Je kent het wel. Nou ja, ik hoop dat je het niet kent maar de meeste ondernemers hebben zulke klanten er helaas wel tussen zitten.
Wij noemen ze monsters.
Er is een manier om dit te fiksen. Door iets te doen waardoor je nooit meer monsters aantrekt.
En dat is: je ideale klanten bepalen.
Dus van die klanten die steeds weer terugkomen. Blij zijn met jou. Nooit klagen. Waar je een superklik mee hebt. Je kunt er goed mee lachen.
Zou het niet cool zijn als je alleen nog maar van zulke klanten krijgt? Zou je bedrijf daar niet enorm van opknappen?
Begin november ga ik een groepje ondernemers helpen om hun ideale klanten te vinden.
En daarna gaan we een halfjaar lang marketing voor ze bedenken die alleen nog maar van die leuke klanten aantrekt.
Die ondernemers doen mee met mijn programma Marketing Masterpieces: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces/
In dat groepje zitten trouwens alleen maar mensen die voor mij de ideale klanten zijn. Waar ik een superklik mee heb.
Er zijn nog een paar plaatsen vrij in die groep.
Lijkt het je wat om mee te doen met die groep, vraag dan even een belafspraak aan op de pagina over Marketing Masterpieces: www.schrijvenvoorinternet.nl/marketing-masterpieces
Aartjan
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail