Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben je gek of zo?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mijn uitgever Ina keek me aan alsof ik gek geworden was.

Het was een regenachtige ochtend in oktober en ik had haar zojuist uitgelegd wat ik wilde doen om mijn boek Verleiden op internet te onderscheiden van alle andere boeken over online verkoop.

Mijn plan was om iets cadeau te geven waarvan iedere auteur zou zeggen: je bent gek als je dat doet.

“Maar als we dat doen, dan koopt niemand je boek meer”, zei uitgever Ina.

“Laten we het gewoon proberen”, zei ik. “Iedere auteur en uitgever vindt dit absurd, en dus is het cool om te doen.

Want lezers vinden dit uniek, en ze sturen die weggever dan door aan anderen. Dat is gratis marketing”.

De uitgeverij gaf me het voordeel van de twijfel omdat ze wist dat ik online marketing en sales-specialist ben.

Ze vonden het wel grappig om eens iets nieuws te proberen. We spraken af dat ik ze ging helpen met de marketing.

Een paar maanden daarna stond Verleiden op internet op nummer 2 in de Managementboek top 100.

Door ‘absurde’ marketing was mijn eerste boek een bestseller geworden.

Nummer 2 worden is alsof je zilver wint op de Olympische Spelen. Best wel leuk, maar je wilt liever goud.

Dus toen ik aan een nieuw boek begon, wilde ik proberen daar overheen te gaan. Met MAAK ZE GEK! – Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing wilde ik op nummer 1 komen.

De uitgever hoopte op een nieuwe bestseller, en gaf me daarom nog meer ruimte. Ze moedigde me zelfs aan om los te gaan.

Ik heb toen alle marketing- en verkooptechnieken uitgeprobeerd die ik maar kon bedenken.

Ik heb trucs uitgeprobeerd om mijn boek te laten opvallen die geen enkele andere Nederlandse of Vlaamse auteur ooit had toegepast.

Sommige van die trucs waren weer compleet ‘onlogisch’. We wisten inmiddels dat rare dingen lekker werken 🙂

Twee maanden nadat het boek was uitgekomen, ging bij mij thuis in Zeist de deurbel. Er werd een taart bezorgd met als afzender Managementboek.nl.

Het magische moment waar iedere auteur op hoopt. Want wie de managementboek-taart krijgt, weet dat zijn boek op nummer 1 staat.

MAAK ZE GEK! bleef 39 dagen achter elkaar op 1 staan.

Het werd zelfs nog leuker: toen uitgever Ina me in december belde om te vertellen dat het was uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van het jaar.

De ‘belachelijke’ aanpak waardoor mijn boeken bestsellers zijn geworden, deel ik op veler verzoek nu met alle auteurs van Nederland en België.

Het complete, geheime en verrassend simpele stappenplan is nu beschikbaar voor jou.

Want ik heb alles in het nieuwe programma BusinessBoek Bestseller gestopt.

Ik houd niets meer achter en je ziet precies hoe jouw boek ook als een malle gaat verkopen.

Bovendien kun je me al je vragen stellen, en geef ik je adviezen voor jouw boek.

Misschien denk je nu wel:
Die Aartjan heeft makkelijk praten.

Hij is copywriter en dan is het makkelijk om een boek te schrijven.

Maar ik ben ondernemer, en ik doe het schrijven er een beetje bij.

Hoe schrijf ik dan in godesnaam een bestseller?

Precies hetzelfde zei Floris tegen me.

“Het is best wel een bastard van een project”.

Waren zijn letterlijke woorden.

Hij is slaap performance coach en heeft daarnaast twee beddenwinkels in de regio Antwerpen.

Geen copywriter van huis uit. Wel een expert.

Toen ben ik hem gaan helpen met zijn boek.

Dat boek staat nu al de hele week op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100.

Floris werd vorige week geïnterviewd op BNR en staat komende week in de NRC.

Het is een dikke bestseller. En het is pas 2 weken geleden verschenen.

Zou jij mijn hulp bij jouw boek willen, net als Floris en 112 andere ondernemers?

Doe dan mee met BusinessBoek Bestseller.

Omdat Floris op nummer 1 staat, krijg je deze week een superdeal als je gaat meedoen.

Je krijgt 50% korting op je investering, plus deze 3 extra bonussen ter waarde van 2.700 euro:

>> BONUS: Zo wordt je boek uniek <<
Een simpele manier om jouw boek uniek te maken die geen enkele andere auteur gebruikt. Sommige uitgevers vinden dit zelfs not done. Terwijl je boek hierdoor onvergelijkbaar wordt en superaantrekkelijk voor lezers.

>> BONUS: 10 copywriting-formules voor een titel die onbedwingbaar nieuwsgierig maakt <<
Een bestseller heeft een killer van een boektitel. Met deze 10 simpele formules bedenk je een boektitel die lezers onbedwingbaar nieuwsgierig maakt, waardoor je ze boek per se willen kopen.

>> BONUS: 5 lucratieve verdienmodellen <<
Vijf verdienmodellen waardoor je duizenden of zelfs tienduizenden euro’s kunt verdienen per verkocht boek. Ongehoord in Nederland en België. Terwijl het simpel door iedere auteur is toe te passen – zelfs als je boek al verschenen is.

Waarschuwing: morgen om 17u gaat de deur dicht. De korting en de bonussen vervallen dan.

Dit is de link om je voor half geld aan te melden:
www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller

Wie weet spreek ik je binnenkort!

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: