Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Deze fout maken bijna alle auteurs van een zakelijk boek

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Experts zijn de leukste mensen die ik ken.

En toch gaat het vaak mis als ze een zakelijk boek gaan schrijven.

Dat heeft een simpele reden.

Ze weten zó veel over hun onderwerp, they can’t shut up about it.

Floris is ook zo’n expert.

Als je hem iets vraagt over slapen, geeft hij gerust een antwoord van een kwartier. Ik overdrijf dit niet.

Ik heb net weer twee dagen gemastermind met hem en een aantal andere internetondernemers.

En als Floris begon te praten over slapen, ging hij weer helemaal los. Dat leverde regelmatig hilariteit op.

Dus vond ik het grappig toen hij me vorig jaar de eerste versie stuurde van de inhoudsopgave voor zijn boek SuperSlapen.

Want die was typisch Floris.

Superenthousiast had hij 14 hoofdstukken bedacht en een heleboel paragrafen per hoofdstuk.

Heel begrijpelijk, want hij wéét zo veel.

Als je dan eindelijk dat boek gaat schrijven, dan wil je een hoop vertellen.

Dus ik snapte waarom hij een bijbel wilde schrijven.

Maar als lezer had ik een reactie waar Floris van schrok.

Ik vertelde hem dat alle energie uit me wegstroomde toen ik zijn inhoudsopgave zag.

Want het leek wel een schoolboek.

Zo’n boek is WERKEN.

Je lezers zitten niet te wachten op een omgevallen boekenkast.

Ook al sta jij te popelen om je kennis uit te storten.

Als het je niet uitmaakt hoe goed je boek verkoopt, doe het dan gerust.

Maar als je een bestseller wilt, dan raad ik je aan om je in te houden.

Want lezers willen niet dat jij gaat teachen. Lezers willen entertained worden.

Wie verdient er meer geld, juf Annemarie van groep 6 of Cristiano Ronaldo?

Precies.

Daar kunnen we met zijn allen van alles van vinden. Doen we ook.

Maar de realiteit is dat de entertainers de grootverdieners zijn.

Profvoetballers, zangeressen, Hollywood-sterren.

Ook bestseller-auteurs zijn vaak entertainers.

Hun boek bevat veel inzichten, maar het is wel LEUK om te lezen. Het is geen WERK.

Schrijf dus een leuk boek. Is ook nog eens veel makkelijker. Je wilt niet weten hoeveel tijd dat scheelt.

In BusinessBoek Bestseller geef ik je 3 manieren om veel sneller een boek te schrijven.

Ik laat bijvoorbeeld de 10 x 15 methode zien, waarmee je een superinteressant boek schrijft binnen 1 week.

Die is zo simpel, dat het bijna valsspelen lijkt.

Maar het levert precies het boek op dat je klanten het liefste willen lezen.

Een boek dat ze LEUK vinden om te lezen. Een boek dat ze meenemen op vakantie, en het dan nog lezen ook.

Omdat ze er lol in hebben.

Floris heeft op mijn advies met veel tegenzin een heel ander boek geschreven dan hij eigenlijk van plan was.

Dat boek staat nu al de hele week op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100.

Hij was de eerste deelnemer aan BusinessBoek Bestseller.

Om te vieren dat hij op 1 staat, krijg jij 7 dagen lang een superdeal als jij ook meedoet. Daarvan zijn vandaag de laatste 3 dagen ingegaan.

Je kunt je namelijk nu nog aanmelden met 50% korting.

Dit zijn ook de laatste 3 dagen dat je deze bonussen erbij krijgt twv €2.700:

BONUS: Zo wordt je boek uniek
Een simpele manier om jouw boek uniek te maken die geen enkele andere auteur gebruikt. Sommige uitgevers vinden dit zelfs not done. Terwijl je boek hierdoor onvergelijkbaar wordt en superaantrekkelijk voor lezers.

BONUS: 10 copywriting-formules voor een titel die onbedwingbaar nieuwsgierig maakt
Een bestseller heeft een killer van een boektitel. Met deze 10 simpele formules bedenk je een boektitel die lezers onbedwingbaar nieuwsgierig maakt, waardoor je ze boek per se willen kopen.

BONUS: 5 lucratieve verdienmodellen
Vijf verdienmodellen waardoor je duizenden of zelfs tienduizenden euro’s kunt verdienen per verkocht boek. Ongehoord in Nederland en België. Terwijl het simpel door iedere auteur is toe te passen – zelfs als je boek al verschenen is.

Dit is de link om voor half geld mee te doen: www.schrijvenvoorinternet.nl/business-boek-bestseller

Dit vervalt aanstaande maandag om 17.00 uur!

Aartjan van Erkel

 

 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly