Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Geef jij klanten een VIP-ervaring?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing en Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik schrijf dit op een hoogte van 11.166 meter en bij een snelheid van 921 kilometer per uur. Met een Boeing 747 van de KLM ben ik op weg van Chicago naar Amsterdam.

Het is al de 3e keer dit jaar dat ik op en neer ga naar Amerika. En in december ga ik weer.

De reistijd en de jetlags heb ik graag over voor wat ik ga doen. Want iedere keer ontmoet ik in Chicago een groep van 20 internet-ondernemers.

We komen bij elkaar voor 2 dagen masterminden. We delen daar met elkaar wat het beste werkt in ons bedrijf, en we vragen feedback en coaching op dingen die we willen verbeteren.

Waar we het vooral over hebben is direct response marketing. Dat is een vorm van marketing met als doel om klanten in beweging te brengen, te verleiden, te laten reageren. Bijvoorbeeld door te beginnen met ze gratis iets aan te bieden dat een urgent probleem voor je klanten oplost.

Mijn mastermind wordt georganiseerd door NO BS Inner Circle, het bedrijf van Dan Kennedy. Een van de bekendste direct response copywriters van de wereld, bijgenaamd The Millionaire Maker.

In deze mastermind-groep worden jaarlijks maar 20 ondernemers toegelaten. Het is niet eenvoudig om toegelaten te worden, en de investering voor deelname is 19.000 dollar.

Ik had ook andere dingen kunnen doen om beter te worden in marketing.

Bijvoorbeeld de boeken van Dan Kennedy lezen. Of een van zijn online trainingen kopen voor een paar duizend dollar.

Dat heb ik de afgelopen 2 jaar een aantal keer gedaan. Ik was dus bezig om het in mijn eentje uit te zoeken.

Waar niks mis mee is. Dat is het Do It Yourself niveau in het bedrijf van Dan Kennedy.

Daar leer je van, en hoe hard je daardoor gaat ligt helemaal aan jezelf.

Dit jaar wilde ik méér. Sneller leren, sneller toepassen, en sparren met andere topcopywriters en marketeers.

Ik wilde het VIP-niveau.

Daardoor word ik nu persoonlijk gecoached door Dave Dee, de rechterhand van Dan Kennedy en Darcy Juarez die al 20 jaar met Dan samenwerkt.

En daardoor ontmoet ik 20 van de slimste marketeers van Amerika en daarbuiten.

Elke keer als ik terugkom ontploft mijn hoofd bijna van het enthousiasme en de goede ideeën.

De investering die ik heb gedaan, verdiende ik na 1 mastermind-sessie al meerdere keren terug door een paar mails te sturen naar mijn mailinglijst.

Veel ondernemers vergeten om een VIP-niveau in hun bedrijf toe te voegen. Een niveau waarop je iets aantrekkelijks te bieden hebt voor de klanten die het meest te besteden hebben.

In sommige branches is een VIP-niveau heel gebruikelijk.

Klanten die op VIP-niveau behandeld willen worden, boeken bijvoorbeeld een 5-sterren hotel, laten zich bij het uitkiezen van kleding helpen door een styliste en maken een afspraak om hun auto te laten wassen, waxen en stofzuigen.

Als ik naar mijn mastermind ga, vlieg ik business class om zo uitgerust mogelijk aan te komen. Daardoor word ik ontvangen in de business lounge op het vliegveld, kan ik lekker slapen in het vliegtuig en hoef ik nooit te wachten in de rij om te boarden en uit te stappen.

Want ik wil het maximale uit mijn verblijf in Amerika halen. Ik vind het geen enkel probleem om daar flink voor te betalen.

Denk eens na hoe je in jouw bedrijf ook een VIP-ervaring kunt toevoegen. Voor klanten die snellere en betere resultaten willen hebben, en meer persoonlijke aandacht krijgen.

Er is altijd een bepaald percentage van je klanten die graag bereid zijn om meer te betalen dan al je andere klanten, als jij ze een VIP-ervaring kunt geven.

In mijn bedrijf bied ik bijvoorbeeld een Persoonlijke VIP-dag aan, waarop ik voor een klant de copywriting doe voor de belangrijkste pagina’s van de website. En klanten kunnen een VIP-upgrade aanschaffen als ze meedoen met mijn training BusinessBoek Bestseller.

Met de VIP-upgrade krijgen ze een aantal keer persoonlijke coaching bij hun boek, en een manuscript-review waarin ik hun boek in detail review voordat het gedrukt wordt.

Een VIP-klant van BusinessBoek Bestseller die ik persoonlijk heb gecoached is bijvoorbeeld slaapcoach Floris Wouterson, die vorige week zijn boek SuperSlapen uitbracht via uitgeverij Anderz. Het is vandaag een week later en hij staat op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100.

Wil je mijn hulp bij je boek, download dan om te beginnen het gratis e-book Zo kom je op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100.

Veel succes!

Aartjan

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: