Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je concurrenten uitschakelt

Aartjan van Erkel

in Neuromarketing en Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Heb je ook weleens last van concurrenten? 😉 Als dat niet zo is, dan hoef je niet verder te lezen. Want in dit artikel geef ik je een tip hoe je de concurrenten in je markt uitschakelt. Zodra klanten op jouw website op komen snappen ze dat ze niet meer verder hoeven te kijken. “Ik wil alleen nog maar met deze ondernemer werken. Al die concurrenten interesseren mij nu niet meer.”

Als je wilt weten hoe je dat doet, lees dan verder of bekijk de video.

Beluister hier de audio van ‘Hoe je concurrenten uitschakelt’

Wat op websites meestal gebeurt is dat ondernemers vertellen over hun product. Ze proberen zich te onderscheiden van andere ondernemers, maar dat lukt niet.

Stel: je geeft een training oververzuimmanagement voor managers of HR-medewerkers. Wat kun je dan zeggen over je training om andere trainingen op dat gebied minder aantrekkelijk te maken voor klanten?

Er is een manier om dat doen die zo goed werkt, dat je klanten niet meer verder hoeven te kijken:

1. Introduceer een probleem

Je introduceert in je tekst een probleem dat bestaat rondom jouw jouw type product en deze productcategorie, waarvan klanten zich nog niet bewust zijn. Je vertelt dat jij dat probleem oplost.

Je concurrenten hebben het hier niet over op hun website, waardoor jouw websitebezoekers denken:

“Bij andere bedrijven heb ik niks gelezen over dit probleem. Blijkbaar lossen zij dit probleem dus niet op. Dan ben ik ook niet geïnteresseerd in hun training.”

Stel dat alle bedrijven die trainingen geven in verzuimbeheer zeggen: als u bij ons een training volgt dan gaat het verzuim met zoveel procent omlaag.

Jij doet dat ook, je zegt bijvoorbeeld dat het verzuim met jouw training met 10% omlaag gaat.

Alleen jij gaat er een probleem bij geven rondom verzuimbeheer-trainingen:

“Uit onderzoek blijkt dat bij verzuimbeheer-trainingen het verzuim eerst daalt met ongeveer 10% soms wel 20% in het eerste jaar onder alle medewerkers, maar daarna gewoon terugkomt op het oude niveau. Soms wordt het verzuim zelfs hoger. Dat komt door de methode die u leert in deze trainingen.”

2. Maak het aannemelijk en zorg voor bewijzen

Nadat je klanten het probleem hebt gegeven, realiseren zij zich:

“O, wacht even. Dus als ik elders een training volg dan zal ik in het begin wel resultaat hebben, maar daarna heb ik eigenlijk weer een probleem.”

Als jij vervolgens aannemelijk maakt en ook bewijst dat bij jouw aanpak het verzuim eerst ook daalt maar daarna lager blijft, zal die klant niet meer geïnteresseerd zijn in wat concurrenten te zeggen hebben.

Resultaat: klanten twijfelen over je concurrenten maar niet over jou

Je hebt de klant een twijfel gegeven die altijd zijn werking zal hebben als ze op concurrerende websites kijken. Vervolgens is jouw website de enige website die de twijfel wegneemt. Daarom kunnen ze alleen vertrouwen hebben in jou.

Dit is een copywriting-techniek om jezelf mee te onderscheiden. Die werkt meestal goed, want andere ondernemers in je markt zien copywriting waarschijnlijk niet als hun core business. Als zij teksten schrijven over hun trainingen of producten zijn ze alleen maar bezig met het geven van informatie over de inhoud van de training en de specificaties van het product.

Ze kunnen meestal geen andere dingen bedenken om over de training te schrijven waardoor hij uniek wordt of aantrekkelijker dan alternatieven die concurrenten bieden.

Als je deze slimme copywriting-techniek wel toepast, wordt jouw verkooppagina veel overtuigender. Het is nu makkelijker geworden om je training of product te verkopen.

Heb je een idee gekregen door deze tip?
Wat kun jij zeggen op je website om concurrenten uit te schakelen?
Laat het hieronder weten in de reacties!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: