Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gebruik je charmes (ja, allemaal)

Aartjan van Erkel

in Neuromarketing en Storytelling

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Internet is onpersoonlijk. Zeker als je alleen een website hebt met tekst en wat foto’s. Daardoor leren je klanten jou als ondernemer niet echt kennen.

Vergelijk dat eens met een fysieke winkel in een winkelstraat, of een restaurant waar de eigenaar zelf naar je tafel komt brengen wat je hebt besteld en een praatje met je maakt.

Als je zelf klant bent, vind je persoonlijke aandacht waarschijnlijk ook lekker. Iemand die de tijd voor je neemt, verhalen en anekdotes vertelt, een kijkje achter de schermen geeft, je cadeautjes geeft. Echt persoonlijk contact kun je nooit helemaal toppen met je website, maar je kunt wel iets doen dat in de buurt komt.

gebruik-je-charmes

En dat is:

verschillende modaliteiten van content op internet zetten. De ene klant houdt namelijk van lezen, zoals tekstupdates op Facebook en op je blog. De andere klant houdt van audio, ga bijvoorbeeld de tekst van je blogartikelen ook inspreken als MP3. Andere klanten hebben liever video, bijvoorbeeld goede tips eens een keer niet als tekst geven maar voor de camera gaan staan. Of een schermvideo waarop je iets demonstreert dat op je computerscherm zichtbaar is.

Webinars vinden klanten ook leuk, waarin je een live online presentatie geeft. Interviews op video of audio, kan ook tekst zijn, waarin je een goeroe, expert of bekend persoon ondervraagt. Zelf geinterviewd worden, en daarvan de video online zetten.

Andere modaliteiten zijn ook de sociale netwerken waarop je klanten zitten. Verspreid leuke content in zo veel mogelijk modaliteiten op je website en op social media.

Content in verschillende modaliteiten verspreiden is DE manier waardoor klanten je echt gaan voelen, je geeft ze de kans om een klik met je te krijgen.

Gebruik je charmes, wees die leuke ondernemer. Er is bijna niets dat zo goed verkoopt als sympathie bij je klanten.

Hoe zet jij je charmes in?

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly