Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zien klanten jou niet, en heb je een matige concurrent die wel goed draait? Dit is zijn geheim.

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“In one woord: it was een voetbalshow”, zegt Pieter de Jongh in de microfoons van verslaggevers van de Zimbabwiaanse media.

De interviews met de Nederlandse voetbaltrainer vinden plaats na afloop van de gewonnen wedstrijd van zijn team tegen FC Highlanders.

“We showed today voetbal. We play ferry well, we start ferry agressief, hijg pressure, create a lot of chances, Hijglanders had total no answer on the way how we did the voetbal.”

“First hallef: two – sero. Was zelfs possible een hijgere score. Second hallef: same. A lot of control, a lot of possibilities voor een dirt goal. I’m happy. It’s the rijt way voor voetbal to play.”

Een van de verslaggevers stelt een vraag, en De Jongh antwoordt:

“I heard niet wat you say. Dus I can no answer give als je not clear English speak.”

Dan:

“I am the coach of FC Platinum. I am at Platinum to win titles. This is the first cup. And there kommen d’r nog more”

Voetbal International en Veronica Inside maakten afgelopen week items over Pieter de Jongh, die alles wat hij zegt bloedserieus meent.

Voetbalcoaches en andere liefhebbers zijn bijna uit hun bilnaadje gescheurd van het lachen.

Ondertussen is De Jongh er wel een BN’er door geworden, die samen met zijn zojuist verschenen boek aanschuift in de Nederlandse talkshows.

De Betuwenaar heeft nooit een betaald voetbal-club in Nederland getraind, maar in het interview met VI zegt hij dat hij Ajax dit jaar kampioen zou hebben gemaakt, FC Groningen in de Eredivisie had gehouden en een betere bondscoach zou zijn dan Ronald Koeman, bij wie hij ooit stage liep.

In veel markten loopt er een eigen versie van Pieter de Jongh rond. Een aanbieder die vol zit met zichzelf, die een grote bekendheid heeft en die meer verdient dan de meesten.

Heb jij een matige concurrent die veel beter draait terwijl de meeste klanten jou niet zien, dan ligt dat niet aan jouw kwaliteit. Dat wist je al.

Want je weet gewoon dat jij klanten beter helpt, en dat ze bij jou meestal superieure resultaten hebben.

Eigenlijk verdient jouw markt het dat jij de grootste naamsbekendheid krijgt en de meeste klanten, in plaats van concurrent pannekoek. Maar hoe pak jij die plek van de nummer 1?

Het verschil met hem/heur/hum is dat jij jezelf minder goed verkoopt.

Wat de allersuccesvolste mensen die zichzelf expert noemen in hun vakgebied gemeen hebben is dat ze zichzelf in eerste instantie gedragen als een performer, en pas daarna als marketeer of dienstverlener. Dat is hun geheim.

Als je veel meer klanten wilt krijgen en hogere tarieven wilt kunnen vragen, verkoop dan dus niet in de eerste plaats diensten, trainingen of adviezen.

Verkoop in de eerste plaats JEZELF.

Ben je bereid om de stap te maken om jezelf niet meer te zien als dienstverlener, jezelf niet meer te zien als ondernemer, maar jezelf te zien als performer? En om je zo ook te gedragen?

Dan twijfel je misschien wel hoe je dat moet doen.

Wat ik je niet zou aanraden is om een blatende natte tosti te worden. Want daar is er waarschijnlijk al een van in je markt.

Om de nummer 1 in je markt te worden raad ik je aan om vanaf nu niet meer 100% te focussen op nóg beter worden. Want je bent al meer dan goed genoeg, en deep down weet je dat ook donders goed. Of niet soms?

Om meer te betekenen voor meer mensen raad ik je aan om vanaf nu meer te focussen op beter worden in marketing. Want dat is het grote verschil tussen jou en de huidige nummer 1 in je markt.

Als meer mensen je kennen en over je praten, wordt je bereik vele malen groter.

Ik weet niet of je hulp nodig hebt bij meer opvallen.

Ik weet ook niet wat voor hulp je daarbij van mij zou willen. Maar mocht je daar een gesprek over willen met iemand van mijn team, dan heb je deze week toegang tot de agenda van Dennis. Hij is een coach uit mijn team, en hij heeft een aantal tijdslots ingepland om je vragen te beantwoorden.

Praat met ons.

Ciao,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: