Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Jaren geleden gaf ik in Rome een marketingtraining aan een groepje Nederlandse high-end ondernemers. De zon scheen, gierzwaluwen cirkelden rondom onze trainingszaal met uitzicht op de Sint Pieter, het leven was goed.
Een van de deelnemers zei bij het voorstelrondje iets waardoor ik nieuwsgierig werd. Hij heette Marco en wat ik nooit ben vergeten van wat hij zei is:
“Mijn bedrijf is gespecialiseerd in gedragsverandering net als alle trainers, coaches en therapeuten, alleen gebruiken wij om het gedrag van onze klanten te veranderen geen woorden maar technologie”.
Een hele goede one-liner als je nerds wilt prikkelen. En een paar minuten later zou hij nog zo’n one-liner uitspreken, die me zó overtuigde dat ik ter plekke tegen hem zei dat ik klant zou worden. Maar eerst vroeg ik door op die gedragsveranderende technologie.
Marco vertelde dat het brein tijdens ons leven vaste patronen aanleert. Veilig en simpel gedrag, dat je onbewust je hele leven blijft herhalen.
Daardoor kan het gebeuren dat je een ritje maakt naar de sportschool, naar de supermarkt of naar je ouders, en dat je dan bij het uit de auto stappen niet zo goed weet hoe je op die plek bent gekomen. Je brein heeft dan op de automatische piloot je vaste route gereden.
In een vliegtuig is het maar goed dat er een automatische piloot is, want die brengt je veilig op je strandbestemming. Maar automatische piloten in je hoofd, daar kun je last van krijgen. Want sommige vaste patronen die je ooit hebt aangeleerd zijn nu niezo handig meer.
Bijvoorbeeld als je altijd in je hoofd zit. Daardoor weet je vaak niet precies wat je nou eigenlijk voelt. We zijn allemaal van nature gevoelige emotionele diertjes, dus als je het vaste patroon hebt om altijd in je hoofd te zitten dan kan dat knap verwarrend zijn.
Je automatische piloot kan ook zijn dat je altijd aan duzend dingen tegelijk denkt. Je staat altijd ‘aan’. Dan is het lastig om te ontspannen en aan jezelf toe te komen.
Mijn vaste patroon was: snel afgeleid zijn. Ik vroeg die ochtend in Rome aan Marco of zijn technologie ervoor kon zorgen dat ik niet meer mijn focus verloor als er een interessante gedachte, geur of geluid kwam langsfladderen.
Hij zei dat zoiets inderdaad mogelijk is, en zo gebeurde het dat ik een paar maanden later voor een sessie van 2 dagen met sensoren op mijn schedel geplakt voor een scherm in de trainingsruimte zat van Be More You, het bedrijf van Marco, en hun software mijn brein een andere automatische piloot aanleerde.
Morgen vertel ik iets meer over wat er allemaal gebeurde, maar de korte versie is dat de trainingen een ‘knopje’ in mijn hoofd aanbrachten waarmee ik alle onrust kan uitzetten. Ik was vanaf toen door dat nieuwe knopje in staat om mijn drukke hoofd stil te krijgen. Op het moment dat ik me dat realiseerde, schoot ik vol.
Ik voelde me als een yogi die 30 jaar van zijn leven zijn lichaam en geest had geteisterd met spartaanse meditaties in een bloedheet India – alleen had ik mijn meditatieve powers binnen een paar dagen bereikt in een kantoorruimte in Driebergen.
Mijn hoofd uitzetten geeft een gevoel van vrijheid en ontspanning dat moeilijk op een andere manier te bereiken is. En ik kan mijn hoofd sindsdien uitzetten op bijna ieder moment dat ik wil.
Die andere one-liner die Marco op die dag in Rome tegen me zei waardoor ik me ter plekke aanmeldde, was: “Deelnemers bevelen ons bij andere mensen aan tot in de zevende graad”.
Dus: wie bij ons komt trainen, verwijst daarna anderen naar ons door en die ook weer anderen, en dat gebeurt tot zeven keer achter elkaar. Zo’n extreme succesratio met doorverwijzingen is zeldzaam, en ik was om.
Ik promoot bijna nooit diensten van anderen. Niet dat daar wat mis mee is, maar ik ben gewoon niet zo van de affiliate-samenwerkingen. In het geval van Marco maak ik een uitzondering. Want hij heeft mijn leven veranderd, zowel privé als in mijn business, en ik ga je de komende dagen een paar verhalen vertellen om je ervan bewust te maken van wat mogelijk is.
Marco vraagt uiteraard een hoge investering voor zijn trainingen, want de resultaten zijn life changing. Ik zag dat het bedrag ook alweer hoger is geworden dan toen ik bij ze kwam, en ik weet dat ze heel vol zitten.
Hij heeft een pagina gemaakt voor mijn relaties, waar hij zelf in een korte video uitlegt hoe zijn technologie tot 1.000 keer sneller je gedrag kan veranderen dan een traditionele coach, trainer of therapeut:
https://versnelling.bemoreyou.
Als je last hebt van een of ander vast patroon in je eigen gedrag en je vraagt je af of deze technologie je daar inderdaad van af kan helpen, dan kun je een gratis adviesgesprek aanvragen met Marco persoonlijk.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl