Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom lezers non-fictie boeken meestal onbevredigend vinden

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er zit iets geks op de slang van mijn hoteldouche vanochtend.

Ik ben in Amsterdam omdat ik gastspreker ben op de 5 Star Mastermind van Ninke van der Leck, en op mijn doucheslang zit vanochtend een ‘amphiro’.

Dat is geen latijnse naam voor een glibberig vies beestje, nee: het is een digitaal apparaatje. Dat praat vermanend tegen me terwijl ik sta te douchen.

Het apparaatje heeft namelijk een display en daarop staat een simpel cijfertje. Dat cijfertje heeft op mij de uitwerking van een vermanende vinger.

Het cijfertje loopt namelijk op en begint bij 0,0. Er staat een L bij, voor ‘liter’.

Ik word erover geïnformeerd hoeveel liter water ik al heb weggedoucht.

Mijn cijfertje gaat ijzingwekkend snel omhoog en voordat het water op temperatuur is, zie ik goddomme al 2,5 liter het putje in gaan.

Bij 7,0 liter vind ik het mooi geweest en draai ik het water uit. Ik voel me bij het afdrogen een hele bink dat ik minder dan een emmer water heb verbruikt en de ondernemer in mij bewondert de simpele gedragsbeïnvloeding, die ik nog nooit ergens heb gezien.

Want ondernemen is: het gedrag van je klanten beïnvloeden op het moment dat je ze ontvangt. Stel dat een klant bijvoorbeeld je boek leest. Je ontvangt die klant op dat moment in jouw wereld.

En omdat ze bij je zijn – en dus interesse tonen – kun je ze nudgen om ze een paar stapjes in de goede richting te zetten. Door een leuk aanbod te doen voor een volgende stap. Een gratis aanbod, en ook een betaald aanbod. Ze verwachten ook dat je dat doet.

Een boek lezen dat je lezers enthousiast maakt zonder actief te proberen om klanten van ze te maken, is onbevredigend voor ze. Dat is als een hotel dat je wel ontvangt als gast maar waar verders geen zack te beleven is. Geen restaurant waar je lekker voor je laat koken, geen koffiebar waar je een romige capu voor je laat schuimen, geen loungebar waar je de barman een straffe ‘Old Fashioned’ voor je laat shaken. Ongezellig.

Schrijf dus geen ongezellig boek zoals de meeste auteurs van zakelijke non-fictie doen, maar doe je lezers op een paar manieren actief een leuk voorstel voor een volgende stap die ze samen met jou kunnen zetten. Nodig ze uit om jouw wereld nog wat verder in te komen. Vinden ze hasseke leuk.

Woensdag ga ik in een online seminar dieper in op gezellige boeken die je klanten verder jouw wereld in trekken. Ik geef die ochtend mijn Bestseller-training, een gratis sessie voor ondernemers die van plan zijn om een zakelijk boek uit te brengen waar ze klanten mee willen krijgen.

Ik laat je daarin zien welke boeken een bestseller worden, en welke niet verder komen dan een eerste druk. Je ziet onder andere de 7 bestseller-killers en hoe je ze voorkomt, en ik vertel waar het echte geld zit als je een boek publiceert.

Je kunt gratis kijken naar de Bestseller-training voor ondernemers op woensdag 19 april van 10 tot 12 uur, door je hier aan te melden:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training

Een frissig weekend, hooi.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: