Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Verkwansel geen tijd met N=1 tips voor je website-conversie

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In zijn juweel van een documentaire op Netflix gaat komiek Jonah Hill (The Wolf of Wall Street, Don’t Look Up) zitten op een stoel, tegenover zijn shrink.

Zijn therapeut is een 76-jarige man genaamd Phil Stutz. Zijn handen beven door de Parkinson.

Jonah Hill zegt in de film, met een gefrustreerde blik in zijn ogen:

“In traditional therapy, you’re paying this person, and you save all of your problems for them, and they just listen. And your friends, who are idiots, give you advice. Unsolicited. And you want your friends just to listen. And you want your therapist to give you advice.”

Hij is al jaren in therapie bij Stutz, en heeft daar zo veel aan gehad dat hij er een documentaire over heeft gemaakt. Stutz is namelijk niet het luisterende type dat begripvol humt met een schrijfblokkie op zijn knie terwijl zijn cliënten een uur lang leeglopen over hun problemen.

Nee, Stutz geeft zijn klanten tools: praktische adviezen om zelf hun problemen op te lossen en om zich beter te voelen op een moment dat het kudt gaat.

Hij wil dat zijn klanten goed onthouden wat ze ook alweer moeten doen, en daarom maakt hij van elke tool een tekeningetje op een blanco ansichtkaart. Zijn Parkinson-hand is als de pen van een seismograaf dus de tekeningetjes zijn niet best leesbaar, maar zijn cliënten zweren erbij en bewaren ze met zorg.

Stutz is zo’n film die ik nog minstens 2 keer opnieuw moet bekijken om alle wijsheid tot me te laten doordringen.

Hij zit ook vol met marketinglessen voor iedereen die waardevolle kennis heeft die klanten graag willen opslurpen.

Eentje is dat jouw klanten van iedereen in hun omgeving een mening krijgen over hun probleem als ze daarom vragen, maar dat ze het lastig vinden om de waarheid te vinden: best practices die gegarandeerd hun probleem oplossen.

Over website-conversie kun je bijvoorbeeld tienduizend tips vinden op social media. Iedereen heeft een mening over wat je moet doen om meer klanten te trekken. Maar de meeste tips hebben alleen maar voor die ene persoon gewerkt.

Je kunt je dagen ermee vullen om hun N=1 shit uit te proberen op je website. Maar waarom zou je in plaats daarvan geen gebruik maken van de honderden best practices die zijn ontdekt door de allergrootste webteams ter wereld?

Bedrijven die Champions League spelen in de sport die website-conversie heet. Zij testen al sinds de opkomst van internet ad nauseam alles op hun website.

Ze kennen daardoor alle best practices. Kleine verbeteringen die altijd ze de opbrengst van een pagina verhogen. Kliks, leads, sales, conversie.

De reden dat je bent veroordeeld tot de N=1 shittips van worstelende ondernemers op de socials is dat de grote Champions League-spelers hun kennis niet delen.

In mijn vorige leven heb ik 10 jaar lang gewerkt bij een aantal van die grote webteams. Waaronder het beruchte Front End Team van Booking .com, waar ik letterlijk elke komma die ik wilde veranderen in de copy op de website eerst testte in 42 verschillende talen wereldwijd voordat we de beter converterende versie van de pagina live zetten.

8 best practices die ik ontdekte door jarenlang te testen in de user labs van grote internetbedrijven, vertel ik volgende week in het gratis online seminar ‘Snel scoren: 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken’.

Het is een greep in de schatkist van de kennis die is opgedaan door de conversion rate optimization-branche die grote bedrijven zorgvuldig achter slot en grendel houden.

Je kunt daar bij zijn, want ik zend het seminar live uit via internet. Aanmelden is gratis, maar doe dat alleen als je dinsdag 11 april van 10 tot 12 uur beschikbaar bent om naar deze deep dive te kijken en rustig na te denken. Dus als je even de tijd investeert om aan de opbrengst van je website te werken.

Dit is de aanmeldlink, en er komt géén replay:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-8-idioot-simpele-manieren-om-van-bezoekers-klanten-te-maken

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: