Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je zo veel mogelijk cashflow opzuigt in je business

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Elke dag laat ik Lola uit in de bossen bij Zeist, en het viel me een keer op dat op veel bomen maar aan één kant van de stam mos groeit.

Eerst dacht ik dat het met licht te maken had. Maar toen hoorde ik van een boswachter dat mos meestal aan de natte kant van een boom groeit.

Bomen vangen vallende regendruppels op en zitten zo in elkaar dat ze het hemelwater naar beneden geleiden via hun takken en hun stam. Zo voorzien ze hun wortels van water.

Als het geregend heeft, is de stam van een boom daardoor vaak nat. Maar niet rondom. De kant waar het meeste water af stroomt is ook meestal de kant waar het meeste mos groeit.

Mos heeft geen wortels maar is een soort spons die zo veel mogelijk water opzuigt. Het gaat daarom precies in de flow van het water zitten om goed voor zichzelf te zorgen.

Waar zit in jouw business de flow? De cashflow bedoel ik natuurlijk, grote smurf. Waar willen je klanten het liefst bij geholpen worden? Welke vragen moet je het vaakst beantwoorden? Wat ben je elke keer weer aan het uitleggen, soms wel duizend keer?

Dat zijn de onderwerpen die het meest lucratief zijn om daar expertiseproducten van te maken. Want van die onderwerpen weet je al dat er veel vraag naar is. Je klanten hebben kennishonger. Voed ze dus, door ze te geven waar ze naar lusten.

Een van de meest schaalbare expertiseproducten is een online training. Dat is een opgenomen versie van de kennis die je nu het vaakst aan het overdragen bent. Zodat klanten voortaan in hun eigen tijd jouw content consumeren. Jouw stem horen.

Je hoeft daardoor niet meer iedere keer gebeld te worden als ze uitleg nodig hebben. Je hoeft niet meer elke keer de auto in.

Pak het aanbieden van een online training wel goed aan. Want anders kannibaliseer je op de omzet uit je andere trainingen, coaching of adviezen.

Dat gebeurt als je de meestgemaakte fout maakt van experts die een online training toevoegen aan hun aanbod: ze maken hem te goedkoop.

Een online training te goedkoop maken is alsof je een vos in het kippenhok loslaat. Je vermoordt daarmee je andere money makers. Als je niet uitkijkt, raak je alles kwijt wat je hebt opgebouwd. Je status in de markt. Je onderhandelingspositie. Je omzet. En je hebt het bloedbad zelf aangericht.

Vrijdag deel ik tientallen inzichten over het verkopen van online trainingen in een online seminar. Daarin vertel ik de geheimen van het verkopen van op audio of video opgenomen expertiseproducten die je klanten extreem waardevol vinden en waarvoor ze de hoogste prijzen betalen. Minstens even hoog als voor live trainingen in een zaal, en vaak nog hoger.

Je ziet ook wat de 6 meestvoorkomende omzetkillers zijn in de online trainingenmarkt.

Het seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’ kun je aanstaande vrijdag gratis op je laptop bekijken, van 10 tot 12 uur. Meld je alleen aan als je serieus van plan bent om een online training toe te voegen aan je aanbod, en daar een zo hoog mogelijke prijs voor wilt vragen:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: