Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo gebruikt je markt straks AI voor hun copy en marketing

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vraag je het internet naar manieren om AI te gebruiken als assistent bij het schrijven, dan presenteren de algoritmes waar mensen het meeste naar zoeken: nieuwe tools die de copy voor je schrijven zodat je het zelf niet meer hoeft te doen.

‘Blog content generator’

‘Instantly generate high quality content’

‘Write better marketing copy and content with AI’

Dat gebeurt nu ook in jouw markt. Veel bedrijven laten hun boodschap in de toekomst kunstmatig generen. Want AI is nu al in staat om dezelfde zielloze teksten met oververmoeide clichés te produceren die op de websites van de meeste Nederlandse bedrijven staan. Bedrijven die de lat zo laag leggen, zouden wel gek zijn als ze die teksten dan niet veel goedkoper door een machine lieten genereren.

Mensen denken een easy button te hebben gevonden waarvan ze denken dat de waardevolste skill in marketing en sales vanaf nu geautomatiseerd kan worden. Daardoor gaat de kwaliteit van marketing in Nederland de komende jaren nog dieper dalen.

Want wat AI doet, is copy-pasten en mixen & matchen van wat het nu op internet vindt. En dat is bij de meeste bedrijven brave, clichématige marketing die naar vanille smaakt. Die wordt vanaf nu in onbeperkte aantallen woorden gereproduceerd door robots die aan het werk worden gezet om blogartikelen,  Facebook-advertenties, Google ads en e-mailnieuwsbrieven te produceren.

Goed nieuws voor de eigenwijzen, de onorthodoxen en de creatieven, die personality in hun marketing stoppen, verhalen vertellen uit hun eigen leven, connecten met hun klanten op een manier die ze van binnen voelen, niet bang zijn om kack te hebben aan de conventies in hun markt en bereid zijn om daadwerkelijk tijd in marketing te stoppen.

Die gaan zich de komende jaren schaterlachend onderscheiden van de robotachtig klinkende minions in hun markt. En trekken de klanten die zoeken naar wat echt is in een wereld waarin bepaald wordt wat je moet vinden door algoritmes, kunstmatige intelligentie en hele campussen vol nerds die games, social media en streaming video zo verslavend mogelijk maken.

Deze maand deel ik met de Members van Het Lab een formule voor het schrijven van betere copy dan ChatGPT en andere tools ooit zullen kunnen. Hij bestaat uit 3 simpele stappen voor het snel schrijven van unieke copy die voor AI onmogelijk is om te genereren – ook over 10 of 20 jaar.

De formule voor copywriting in het nieuwe tijdperk van AI, algoritmes en siliconen secksrobots gaat maandag naar de drukker. Members krijgen hem vervolgens per post toegestuurd: een echte postbode stopt de envelop met de hand in hun brievenbus.

Om hem ook in je bezit te krijgen ga je naar www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab om je aan te melden als Member van Het Lab.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: