Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De gevaren van neuspeuteren

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stuff You Should Know is een podcast waarin twee geinige hosts genaamd Josh en Chuck een halfuurtje keuvelen over hoe iets werkt. Er zijn bijvoorbeeld afleveringen over parfum, fried chicken, clowns, en de gevaren van neuspeuteren.

Het platform waarop zij hun show publiceren heeft nu iets nieuws: Ad Builder. Een handige dienst om snel een podcastcommercial te maken. Je beantwoordt op een website wat vragen over je business, en daarna wordt er gratis een commercial over je bedrijf gemaakt en ingesproken door een professionele voice-over acteur.

Je commercial wordt dan toegevoegd aan zo veel podcasts en streams als jij wilt. Je geeft zelf een budget op. Van een paar tientjes tot een paar duizend euro. In een app op je telefoon kun je zien hoeveel mensen je advertentie hebben gehoord.

Geld uitgeven extreem makkelijk maken voor adverteerders. Het is hetzelfde principe als waar Google Ads en Facebook Ads mee groot zijn geworden. Adverteren op radio en tv was altijd lastig en extreem duur, en daarom trokken kleine bedrijven en masse naar adverteren via internet toen Google en Facebook dat mogelijk maakten. Want dat was veel makkelijk en veel goedkoper. Daardoor werd er vorig jaar voor 112 miljard dollar geadverteerd op Facebook, en voor 168 miljard op Google.

Waar online advertentieplatforms handig gebruik van maken is dat veel ondernemers van toeten nog blazen weten over goede marketing. De deuren staan wijd open voor iedere ondernemer die bereid is om advertenties te plaatsen die ze snel uit hun dikke duim zuigen en met één klik live kunnen zetten. Daardoor is online advertising meestal van bedroevend lage kwaliteit en vooral ultrawinstgevend voor de platforms, en niet voor de meeste gebruikers.

Nou wordt het karretje van Google en vooral Facebook wel behoorlijk in de poep gereden op 1 januari 2024. Want volgend jaar treedt een nieuw pakket Europese wetten in werking die cookies in browsers in de meeste gevallen illegaal maken. Daardoor worden lucratieve vormen van online marketing zoals conversie-optimalisatie van websites door AB-testen, retargeting van advertenties op internet, en ‘lookalike’-doelgroepen aanmaken voor Facebook-advertenties zo goed als onmogelijk.

Het is dus niet voor niks dat er nieuwe moneysuck-platforms ontstaan zoals die Ad Builder voor podcasts. Want ondernemers zonder verstand van marketing zullen op zoek gaan naar platforms waar veel geld uitgeven aan het plaatsen van slechte advertenties net zo makkelijk was als vroeger op Facebook en Google.

Heb ik alleen maar hel en verdoemenis voor je vandaag? Neen. Want ondernemers die wél verstand hebben van marketing zoals jij, hebben in de gaten hoe je de wedstrijd wint van je domme concurrenten.

Niet door te shoppen voor andere media waar je goedkoop kunt adverteren, maar door je eigen media te creëren die geen geld slurpen maar waar je altijd je eigen publiek bereikt zonder moeite en zonder advertentiebudgetten. En niet door zo veel mogelijk mensen te bereiken met lage kwaliteit marketing, maar door een veel kleiner aantal perfecte klanten te bereiken met hoge kwaliteit marketing.

Kap met met maken van matige advertenties. Stop met het sturen van saaie nieuwsbrieven. Maak marketingberichten die je klanten opvreten maar die je concurrenten niet durven te sturen. Charmeer je klanten tot op het bot door meer personality in je copywriting te leggen. Creëer een sterrenstatus in je markt met een minimaal marketingbudget. Word onafhankelijk van grote advertentieplatforms en become your own man or woman.

De formules daarvoor – en nog tientallen andere – vind je in mijn boek Nummer 1 dat door Managementboek is uitgeroepen tot bestverkochte boek van 2022. Bestel het via https://www.nummer1.online en krijg als cadeau gratis het audioboek erbij.

Succes,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: