Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Als het je niet bevalt, dan sodemieter je maar op

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Claudia de Breij deed de meestbekeken oudjaarsconference van 2022 in een rood ‘Elvispak’ gemaakt door een Nederlandse couturier.

Over onze minister-president doet ze deze observatie in haar voorstelling:

‘Mark Rutte doet mij altijd denken aan zo’n lachende purser, als je in het vliegtuig zit. Zo’n purser die door het gangpad loopt, met iedereen een praatje maakt: “Hee hai, hee. Gaaf joh, leuk!” En als je dan aan de stewardess vraagt: Goh, die purser, dat die zo de tijd neemt voor iedereen. Is die man daar niet veel te druk voor? Dat zij dan zegt: “Purser? Nee joh, da’s de piloot!” Huh? Maar wie zit er dan in de cockpit?’

Ze werd uitgebreid geinterviewd over de oudejaarsconference door de Volkskrant, en in dat stuk bekent ze een fan te zijn van zangeres en actrice Barbra Streisand. Waar ze volgens mij een lookalike van is, al zegt ze dat er zelf niet bij.

De Breij was ooit bij show van haar in New York, waar Streisand vanuit de zaal door een man werd aangevallen vanwege haar ‘Democratische praatjes’. Dit was de reactie van Barbra: ‘If you don’t like it, shut the fuck up, you get your money back.’

Wie het niet bevalt, sodemietert maar op. Een stellingname waarvan sommigen zouden zeggen: je moet je nooit zo hard opstellen. Als artiest ben je ondernemer en het is jouw werk om zo veel mogelijk mensen te entertainen. Daardoor word je populair.

Maar allemansvrienden zijn deep down geen slimme ondernemers, maar bangeriken. Pleasers. Die ook een beetje een hekel aan zichzelf hebben omdat ze niet wat meer zijn zoals Barbra Streisand.

Populariteit komt juist als je mensen wegjaagt die niet je beste publiek zijn. Door niet bang te zijn om ze te schofferen en door niet te luisteren naar hun geklaag maar ze gewoon hun geld terug te geven.

Wat denk je dat de rest van de zaal vond van Barbra nadat ze tegen die protesterende man had gezegd dat hij zijn beck moest houden? Die zaten de rest van de avond zo’n beetje bij haar op schoot. Claudia de Breij heeft het er tientallen jaren later nóg over.

Ben je een allemansvriend, kijk dan eens met een koele, harde blik naar je klanten. Wie zijn je beste klanten, en van wie zou je eigenlijk afscheid moeten nemen? Spreek je in je marketing uit op een manier waardoor je beste klanten bij je op schoot komen zitten van genot. Terwijl de rest van de wereld – die toch nooit klant zou worden – er schande van spreekt. Hoe meer weerstand je oproept buiten je beste klantenkring, hoe beter.

In hoofdstuk 7 van mijn boek Nummer 1 laat ik je zien hoe je klanten nee laat zeggen. Je bevrijdt jezelf van ontevreden klanten, klagers en zeikerds door wegjaagmarketing te doen. Ik geef je 4 formules om alleen nog de lucratiefste klanten aan te trekken en de rest van de wereld af te stoten.

Persoonlijk vind ik Barbra Streisand een schreeuwzangeres – net zoals Celine Dion – en ik kan die vrouwen niet aanhoren, maar iedere ondernemer kan een lesje leren van haar wegjaagmarketing. Be like Barbra. Of lees mijn boek:

https://www.nummer1.online

Een mooie week gewenst,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: