Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Nieuwe Europese wetten vermoorden online marketing vanaf 2024 voor MKB-ondernemers

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Adverteer je op Facebook bij ‘lookalike’ doelgroepen? Retarget je bezoekers aan je website? Doe je AB-testen van landingspagina’s? Dat is vanaf 1 januari 2024 onmogelijk.

Je gebruikt dan namelijk de ‘cookies’ van internetbrowsers. Die cookies zijn straks verboden door een draconisch pakket aan wetten dat het Europees parlement vorige maand heeft aangenomen: het Digital Services Act Package.

Door die vernietigende nieuwe Europese privacywetgeving – de strengste ooit – mogen internetbrowsers het gedrag van internetgebruikers nog maar zeer beperkt tracken. En dat is slecht nieuws, want dit vermoordt de populairste vormen van online marketing voor MKB-ondernemers. Laat dat even tot je doordringen.

Nog maar weinig ondernemers hebben in de gaten wat er boven hun hoofd hangt in het cookieloze tijdperk. Vanaf begin 2024 is het heel moeilijk om klanten persoonlijk te targeten via advertenties op social media. Adverteren op Facebook is daardoor gewoon klaar voor een heleboel ondernemers, want doordat targeting heel lastig wordt levert het straks nog minder op en stijgen de kosten.

Een van de oplossingen is: eigen media gebruiken waar je ongestoord marketing kunt doen. Als je straks nog veel mensen wilt bereiken met je berichten, heb je dus nog maar ongeveer 1 jaar de tijd om die eigen media op te bouwen.

Als je afwacht, je niet voorbereidt en afhankelijk blijft van online advertenties en het tracken van klanten via platforms zoals Google en Facebook, dan ben je door deze ontwikkeling heel kwetsbaar. Want de nieuwe Europese wetten zorgen ervoor dat je voornaamste bron van omzet langzaam opdroogt of zelfs wordt vermoord.

Het zijn nieuwe tegenvallers voor iedereen die bezig is met online marketing. Al jaren worden de mogelijkheden voor gepersonaliseerd adverteren en verkopen op internet onder maatschappelijke druk door nieuwe wet- en regelgeving steeds meer aan banden gelegd.

Vroeger kon je gerichte advertenties tonen aan groepen mensen met specifieke eigenschappen, maar social media marketing lijkt door de nieuwe beperkingen meer op broadcast advertising, zoals de commercials op radio en tv. Met hagel schieten is te kostbaar voor MKB-ondernemers, maar daar gaat social media marketing wel op lijken straks.

Deze nieuwe werkelijkheid kondigt zich al een paar jaar aan, maar dit nieuwe pakket aan maatregelen vanuit Brussel is vernietigender dan alles wat we tot nu toe hebben gezien. En het gaat tot meer problemen leiden bij ondernemers, die zich toch al sinds begin juli bedreigd voelen door de inflatie van 10,3 procent – de hoogste inflatie sinds 1975 – die je omzetten uitholt en de lifestyle van je gezin bedreigt. Geen lekkere combi met de tekorten aan goed personeel en de hard gestegen geldmarktrente door de interventies van De Nederlandsche Bank, waardoor zakelijke kredieten duurder zijn geworden.

Gelukkig is er een manier om je business en je inkomen te beschermen. Dat doe je door vóór 1 januari 2024 zelf je eigen media op je ‘eigen grond’ te bouwen. En die eigen media te gebruiken, want alleen dan weet je zeker dat je safe zit. God weet welke wetten er nog aankomen hierna, of hoe de algoritmes nog worden aangepast om verder te beperken welke klanten je kunt bereiken.

Via eigen media praat je ongestoord met je eigen publiek, kun je zeggen wat je wilt en kun je berichten personaliseren, en dat blijft ook zo. Voorbeelden van eigen media zijn e-mailnieuwsbrieven, mailinglijsten, websites, boeken, online trainingen, podcasts, audioboeken, webinars, direct mail, memberships, masterminds en presentaties.

Steek voor het te laat is meer tijd in het uitbreiden van je eigen media, want daar kun je vrije, onafhankelijke marketing blijven doen. Jouw media blijven altijd overeind staan. En je zult ze nodig hebben als deze tornado in 2024 door het online marketinglandschap raast. Via eigen media beïnvloed je klanten, overtuig je ze en vang je koopsignalen op. Als je nu begint, is het straks nog steeds mogelijk om relaxt te zaaien en te verkopen zonder dat je afhankelijk bent van cookies, algoritmes, almachtige internetplatforms en keiharde wetgevers.

Tientallen praktische formules om je eigen media op te bouwen en onafhankelijke marketing te doen, vind je in mijn boek ‘Nummer 1’. Ik laat daarin zien hoe je de bekendste naam in je markt wordt. Je leest bijvoorbeeld formules om:

  • Nieuwsbrieven te schrijven die je klanten hilarisch vinden maar die je concurrenten niet durven te schrijven
  • Boeken, online trainingen en andere onafhankelijke content verslavend te maken
  • Klanten te charmeren tot op het bot door meer personality in teksten te leggen
  • Veel meer naamsbekendheid te krijgen via eigen media, met een minimaal marketingbudget
  • Klanten te fascineren, zodat ze jarenlang of zelfs decennialang geld blijven uitgeven
  • Geen klanten meer te krijgen, maar volgelingen.

Bestel Nummer 1 via www.nummer1.online, met gratis verzending en met gratis audioboek. De aanbieding op Nummer 1 loopt bijna af: tot en met morgen van €23,99 voor €20.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: