Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Mensen zijn net vuilniswagens

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de video ‘People are like garbage trucks’ remt een taxichauffeur in een Amerikaanse stad een beetje laat voor een dure auto die opeens stopt. Bijna-botsing.

De eigenaar van de slee stapt uit en begint te foeteren. “Where the hell did you learn how to drive?”

De taxichauffeur stapt niet uit en doet niet mee met ruziezoeken, maar zwaait vriendelijk, glimlacht en legt aan zijn passagier uit dat mensen net vuilniswagens zijn. Ze zitten vol met frustratie, teleurstelling en boosheid. Die hopen zich in hun hoofd op, als vuilnis. En af en toe zitten ze helemaal vol en moeten ze de vuilnis ergens storten. Dan kan het gebeuren dat hun vuilnis terechtkomt op jou.

Je neemt dat niet persoonlijk op, je zwaait vriendelijk, glimlacht, en gaat verder met wat je aan het doen was. Neem nooit de vuilnis van anderen mee naar je werk of naar je gezin. Je zwaait vriendelijk, glimlacht, en gaat verder met wat je aan het doen was.

Dat is ook de manier om te reageren op mensen die zich afreageren op jou op social media, of in je inbox. Als je veel marketing doet en je hebt de ballen om ergens een mening over te hebben die geen zoete vanillesmaak heeft maar waar sommige mensen het mee oneens zijn, dan kun je soms een hoop vuilnis over je heen krijgen.

En de beste manier om te reageren is niet alleen vriendelijk te zwaaien en je dag te vervolgen, maar ook om de vuilnis van anderen te recyclen als grondstof voor je eigen marketing. Is ook nog eens heel eco.

Iedere keer dat mensen tegen mij vuilspuiten, woedend uit hun panty gaan of het harnas aantrekken van de social media-activist, wrijf ik in mijn handen en gebruik ik wat ze zeggen om meer te verkopen aan de mensen die wél belangrijk zijn in mijn leven en dat zijn mijn beste klanten.

In de loop der jaren heb ik geleerd dat boze reaguurders hun gewicht in goud waard zijn. Want ze leveren entertainment en omzet op, als je weet hoe het werkt.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab leg ik mijn formules uit om nieuwe klanten te krijgen op een moment dat veel andere ondernemers nijdig aan het kissebissen zijn op social media of huilend onder hun fleecedekentje kruipen en hopen dat iedereen ze weer lief vindt.

Het enige wat je hoeft te doen om de formules in de bus te krijgen, is zorgen dat je voor maandag Member bent van Het Lab. Dat regel je nu via deze link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Spreek je snel, strijder.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

Top! Tnx man.

 

Zo regel je het:

1. Geef ons je JAWOORD in ons geliefde Slack.

2. Vermeld je keuze - alleen of samen.

3. Geven wij je verdere eh, instructies.

 

Zo simpel is het.

Makkelijker konden we het niet maken. En het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker.

Helaas, Road Runner. Nog even geduld.

 

Deze button doet niet wat-ie belooft.

Slechts een salespagina-voor-de-vorm-dingetje.

 

Te doen: eerst alles doorlezen tot het helemaal hartstikke eind. Zeker van je zaak zijn en zo.

Klik maar ergens naast deze pop-up.

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: