Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gouden vinger

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Afgelopen week was ik met mijn gezin in Londen. In het Globe Theatre – een replica van het theater dat William Shakespeare liet bouwen in de 16e eeuw – kregen we samen met een groepje andere toeristen een rondleiding van ene Mick.

We zaten op de eerste ring in het ronde houten openluchttheatertje aan de oever van de Theems, en we keken toe hoe daar die middag een amateurtheatergezelschap aan het repeteren was.

De groep was een choreografie aan het instuderen op de muziek van het openingsnummer van de James Bond-film Goldfinger. Het lied werd gezongen door een oudere man die slecht bij stem was, en de dans werd uitgevoerd door een groep stramme acteurs en actrices.

We keken met lichtgekromde tenen naar de repetitie van de ijverige boomers, en onze gids benadrukte met een grijns dat het gezelschap niet het officiële Globe Theatre-gezelschap was.

Hij vroeg ons of we trouwens nog wisten hoe de Bond-girl heette in Goldfinger. “Pussy Galore” zei hij met een nog grotere grijns. “I don’t think you could get away with something like that today!”

Wat scenarioschrijvers in 1964 geinig vonden, zouden hun collega’s in 2022 niet in hun hoofd halen: een personage Pussy noemen in een film die Goldfinger heet.

Bepaalde woorden kunnen echt niet meer in de media. Tenminste: als je een commerciële producent bent van content en een reputatie probeert omhoog te houden.

Maar in 2022 bestaan ‘de media’ niet meer alleen maar uit filmmaatschappijen, kranten en tv-zenders. Er is een hele grote groep bijgekomen, die bestaat uit alle bezitters van een smartphone.

En waar de mainstream media bijna niks meer kunnen zeggen, kun je op social media bijna alles zeggen.

Dat ga jij ook meemaken als je ernaar streeft om de nummer 1 in je markt te worden. Als jij op je podium staat en je mensen toespreekt. Of je nou boeken schrijft, e-mailingen stuurt, keynote-spreker bent of interviews geeft. Hoe groter je aanwezigheid in alle media, hoe meer shidt je over je heen krijgt.

Maak je dat nu niet mee en is er nooit iemand beledigd door wat je zegt, dan smaakt je marketing nog te veel naar vanille. Je bent een pleaser. En zoals ik laatst op een t-shirt zag staan: ‘You can’t make everybody happy. You’re not coffee’.

Zodra je een hele duidelijk mening durft te hebben, krijg je tegenstand. Je bent dan eindelijk bolletjes aan het scheppen van andere smaken uit jouw ijssalon. Je klanten smullen daarvan, en je tegenstanders gaan dan ten strijde. Dat hoort erbij als je de leiding neemt in je markt.

En bereid je erop voor dat niet alleen keurige mensen het met je oneens gaan zijn. Je krijgt ook de social media-activisten, moddergooiers en trollen achter je aan.

Niet van schrikken. Sterker nog: wrijf in je handen. Want zodra er mensen tegen je beginnen te schreeuwen, heb je een gouden kans om extra klanten te krijgen.

Niks drijft echte klanten meer naar jou toe dan tegenstanders die jou proberen het leven zuur te maken. Op een moment dat zij hopen dat je stress hebt door hun geblèr, ben jij in werkelijkheid omzet aan het maken.

Tenminste, als je weet hoe het werkt. In een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab geef ik je daarvoor de formules. Ik laat je zien wat ik over me heen krijg op social media en soms zelfs ook in mijn eigen media, en ik leg uit waarom ik dankbaar ben als trollen me bekogelen met stinkende epistels, domme verwijten en belachelijke onwaarheden. In de masterclass lees je precies wat mensen schrijven, en wat ik daarmee doe om er juist meer klanten door te krijgen.

De deadline-dag waarop mijn formules voor het profiteren van moddergooiers en trollen naar de drukker gaan is aanstaande maandag. Ben je voor die tijd Member van Het Lab, dan krijg jij ze volgende week ook in de bus.

De link om je membership te starten is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

See you on the inside,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: