Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lees dit alleen maar als je weinig follow-up doet

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen ik met Chiara en de kinderen jaren geleden verhuisde naar Zeist, trokken we in een huis met een voor- en een achtertuin waar al lang niks meer aan was gedaan. Daarom vroegen we aan een hovenier om een offerte te maken voor een nieuw tuinontwerp inclusief beplanting.

De hovenier kwam bij ons langs, een blozende jonge gast die achter onze voordeur zijn schoenen uitdeed en een bakkie met ons deed. We bespraken de mogelijkheden en hij mat met een enorme rolmaat de afmetingen op van de voor- en achtertuin. Zijn bezoek duurde zeker anderhalf uur. Hij beloofde om twee weken later een offerte te komen brengen.

Inderdaad stond hij twee weken later weer voor de deur, met in zijn handen een prachtig boekwerkje. In zijn offerte stonden gedetailleerde tekeningen van onze nieuwe tuin, en allemaal mooie foto’s van beplanting. Likkebaardend bladerden we door zijn boekje en we spraken af dat we binnen twee weken contact zouden hebben, omdat we ook nog een offerte hadden gekregen van een andere hovenier.

Dat was de laatste keer dat we van deze hovenier hebben gehoord. Nadat hij zijn prachtig geïllustreerde offerte was komen brengen, die er uitzag alsof hij er een paar uur werk in had gestopt, heeft hij nooit meer contact opgenomen. Geen mailtje, geen telefoontje, geen appje, niks.

Zijn offerte was goed en de prijs was acceptabel, maar zijn follow-up was dus dramatisch. We weten nog steeds niet of hij ons is vergeten, of ervan uitging dat wij wel contact zouden opnemen, en dat het opdringerig zou zijn geweest als hij nog wat had laten horen.

Maar één ding is zeker: we hebben onze tuin laten doen door die andere hovenier. Want die had weliswaar een simpelere offerte gemaakt, maar hij bleef in contact door een paar keer te bellen en te mailen om te informeren of we nog vragen hadden en wanneer we het werk zouden willen inplannen.

Matige follow-up zoals die eerste hovenier deed, is bij de meeste bedrijven de regel en niet de uitzondering. Je hebt het zelf misschien ook weleens meegemaakt dat je ergens een offerte hebt aangevraagd en die netjes binnenkreeg via de mail of via de post, maar dat je daarna nooit meer iets hoorde.

En het is misschien nog veel erger: ben jij ook zo’n ondernemer die geen follow-up doet nadat klanten hun hand hebben opgestoken omdat ze geïnteresseerd zijn in wat jij verkoopt? Zeg eens eerlijk: hoe vaak volg jij klanten op die een offerte aanvragen, een brochure downloaden of een white paper, of die contact met je opnemen? Dat zijn allemaal koopsignalen van klanten. Die mensen hebben een beetje aandacht en opvolging nodig voordat ze tot een beslissing overgaan.

Te weinig follow-up doen is een van de 10 marketingproblemen die je oplost als je de aanpak gebruikt uit mijn boek Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven.

Die 10 problemen die je misschien ook wel herkent, zijn:

1 – Je vindt marketing saai om te doen

2 – Je hebt een hekel aan social media

3 – Je nieuwsbrieven worden slecht geopend

4 – Je doet weinig follow-up

5 – Je kunt je creativiteit niet kwijt

6 – Je weet niet hoe je groepen vol moet krijgen

7 – Wat moet je in godesnaam in je nieuwsbrief zetten?

8 – Je bent bang om je klanten te storen

9 – Je wilt je klanten niet steeds onder druk zetten

10 – Je doet je klanten niet vaak genoeg een aanbod

Deze 10 problemen los je in één keer op door de formules te gebruiken die ik je geef in Nummer 1, dat je kunt bestellen via https://www.nummer1.online

Enjoy en goed weekend,

Aartjan van Erkel

P.S.

Lezeres Linda Metz mailde me: “Ik heb gisteren mijn eerste epic email geschreven helemaal geïnspireerd door de ideeën uit jouw boek Nummer 1 (en ik heb het nog niet eens helemaal uit). Het was maar een korte mail, maar meteen al meer dan 50% geopend en meer aanmeldingen voor mijn proefles dan ooit.”

En lezeres An van Dorst zei: “Sinds ik  ‘epic e-mails’ stuur naar mijn mailadressen heb ik veel meer aanvragen. Ik dacht dat september en oktober de “stille” maanden waren. Maar ik heb dank zij de mails dit jaar veel meer omzet dan vorige jaren. En dat alleen door jouw boek te lezen en met jouw lijst van ideeën aan de slag te gaan. Ik spendeer minder tijd aan schrijven (geen social media meer…) en heb veel meer klanten! Echt top!”

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: