Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Vandaag ben ik voor een coachingsdag in een piepklein Gronings dorpje, en vannacht sliep ik in een hotelletje dat nogal gehorig bleek te zijn.
Daardoor wist ik al een paar minuten nadat ik het licht uitdeed dat in de kamer links van mij een vrouw overnacht. Dat kon ik horen toen ze een paar keer kuchte.
In de kamer rechts van mij slaapt een man. Dat kon ik vannacht horen aan de decibels van de ferme broekhoest die hij produceerde.
In je marketing communiceer jij soms ook ongemerkt informatie over jezelf aan andere mensen terwijl jij daar geen idee van hebt.
Iets onwenselijks dat veel sprekers tijdens hun presentatie op een congres bijvoorbeeld communiceren is dat ze hun publiek eigenlijk niks willen leren.
Dat doen ze door in hun presentatie zo veel mogelijk informatie te verstrekken aan hun publiek.
Terwijl de mensen in de zaal wanhopig proberen wakker te blijven of zitten te swypen op hun smartphones, neuzelt de spreker een gortdroge brinta van feitenkennis door hun strot.
Als jij ook weleens op een podium staat of een van je eigen podia bestijgt – bijvoorbeeld door e-mails te sturen aan je klanten, boeken te schrijven of webinars te geven – dan wil je klanten helpen. Maar dat doe je niet door in je content te gaan teachen.
Sterker nog: teachen is onethisch. Stel bijvoorbeeld dat jij managers helpt die een disfunctioneel team hebben. Denk je dat die echt geholpen zijn met een artikeltje van jou met 5 tips? Of zijn die managers 1 minuut nadat ze jouw e-mail hebben gelezen alweer bezig met een brandende mail van een medewerker in hun inbox?
Je helpt klanten pas echt als ze duurzaam hun gedrag veranderen door jouw content. Als ze bijvoorbeeld een betere manager worden. Dat lukt haast nooit door alleen maar een artikel te lezen, een boek of andere contentmarketing. Dat lukt het beste als ze investeren. Jouw training kopen. Met jou gaan werken.
Stop daarom met teachen in je marketing, en ga iets doen dat wel ethisch is. Iets waardoor klanten in beweging komen, de investering doen waar het jou om gaat, zodat je ze vervolgens echt kunt helpen.
En dat is: teasen.
Iedereen is dol op teasen. Het is entertaining, verfrissend en we worden er vrolijk van. Tease je klanten met je marketing en overtuig ze daarmee dat het leuk is met jou te werken, dat je weet waar je het over hebt en dat je in staat bent om ze zo te prikkelen dat er iets gaat veranderen.
In mijn boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’ geef ik je daar tientallen formules voor, zodat je kunt kappen met saaie marketing waardoor klanten geeuwend afhaken.
In hoofdstuk 5 staan bijvoorbeeld 3 copywriting-technieken om te teasen met een e-mail. In hoofdstuk 8 staat hoe je een onvergetelijk marketingpersonage van jezelf maakt, dat verslavend is voor je klanten. En in het laatste hoofdstuk krijg je 3 formules om geen klanten meer te krijgen maar volgelingen – formules die al meer dan 2 millennia worden gebruikt door de succesvolste gedragsveranderaars uit de geschiedenis van de mensheid.
Je bestelt Nummer 1 voor maar 23,99 op https://www.nummer1.online en dan krijg je er gratis het complete audioboek bij cadeau dat ik persoonlijk voor je heb ingesproken.
Enjoy,
Aartjan van Erkel
P.S.
Lezer Linda mailde me deze week: “Ik heb gisteren mijn eerste e-mail geschreven helemaal geïnspireerd door de ideeën uit jouw boek Nummer 1 (en ik heb het nog niet eens helemaal uit). Het was maar een korte mail, maar meteen al meer dan 50% geopend en meer aanmeldingen voor mijn proefles dan ooit. Dank je wel, dankzij jou heb ik straks een vliegende start met mijn onderneming nu ik mijn baan ernaast helemaal heb opgezegd.”
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl