Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom juridische teksten onleesbaar zijn en waarom jonge eendjes in een rechte lijn achter hun moeder aan zwemmen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mindful dishwashing. The Hula Hoop Syndrome. Why Pedestrians Do Not Constantly Collide. Dat zijn serieuze wetenschappelijke onderzoeken waarvoor in het verleden IgNobel-prijzen zijn uitgereikt. ‘Improbable Research’ wordt het ook wel genoemd. Doel van de jaarlijkse prijzen die vorige week weer zijn uitgereikt: “Honor achievements that first make people laugh, and then make them think”.

Onderdeel van de traditie is dat het publiek bij de ceremonie gooit met zelfgevouwen vliegtuigjes, en dat de winnaar een geldbedrag ontvangt van 10 biljoen Zimbamwaanse dollar.

Een van mijn favoriete winnaars ooit was het Japanse onderzoek dat uitwees waarom kleine eendjes in een rechte lijn achter hun moeder aan zwemmen: als ze hun borst in de hekgolf van mama eend duwen en hun kont omhoog gooien dan verbruiken ze 60% minder energie bij het zwemmen, en zo kunnen ze moeders bijhouden.

Een van de winnaars dit jaar was een onderzoek naar juridische contracten. Waarom zijn die contracten zo farking moeilijk te lezen? Als echtgenoot van een jurist ben ik hierin extra geïnteresseerd, en als copywriter mompelde ik “I rest my case” toen ik las wat de reden is voor de beruchte advocatentaal.

De reden dat je in je achterhoofd clavecimbelmuziek hoort en heren met gepoederde pruiken lijkt te horen oreren als je een juridische tekst leest is…

Dat juristen niet kunnen schrijven.

Onbekend jargon, tekst in all caps (hoofdletters), lange tangconstructies, lijdende vormen: mensen die rechten hebben gestudeerd zijn niet goed in het maken van begrijpelijke teksten voor normale mensen.

Misschien is dat de reden dat ik onevenredig veel juristen onder mijn klanten heb, plus een paar andere groepen die niet bekend staan om hun kraakheldere woordkeus zoals accountants, zorgspecialisten en coaches.

Enniewees, als jij ook het gevoel hebt dat je met meel in je mond praat of dat je klanten in coma lult op je website, dan nodig ik je uit voor een gratis online seminar dat ik morgen geef. Dat gaat over 7 copywriting-technieken waardoor websitebezoekers ja zeggen. Ik ga je daarin een heleboel tips geven voor een website die overtuigender is voor je klanten.

Je ziet onder andere welke fout 80% van de websites maken, waardoor je klanten meteen afhaken. En welke les je vroeger van de juf hebt geleerd over schrijven, die je kapitalen kost als je hem nog steeds toepast als ondernemer.

De link om je aan te melden voor mijn online seminar is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbg-7-copywritingtechnieken-waardoor-klanten-ja-zeggen

Het is morgenochtend van 10 tot 12 uur en je kijkt gewoon op je laptop.

Kun je niet morgenochtend? Meld je dan toch aan, want ik stuur je de beste tips uit mijn seminar achteraf ook per post toe, zodat je ze kunt nalezen.

Tot morgen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: