Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Nog nooit zo veel kabaal gehoord in een voetbalstadion

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een week geleden zat ik met mijn dochter van 19 op de tribune bij de WK-kwalificatiewedstrijd van de Oranje Leeuwinnen. We hadden allebei iets oranjes aan. 

Ze speelden in de Galgenwaard van FC Utrecht, een stadion waar ik vaak kom omdat ik samen met mijn zoon al jaren een seizoenkaart heb. 

Aangekomen bij het stadion merkte ik buiten al een compleet andere sfeer dan ik gewend ben bij eredivisiewedstrijden. Dat kwam niet alleen doordat bijna iedereen in het oranje liep.  

Toen we eenmaal op onze stoeltjes zaten en de wedstrijd begon, stak er een kabaal op in het stadion dat ik niet vaak heb gehoord. Ik denk doordat ongeveer tweederde van het publiek vrouw was. Dat maakt nogal uit voor de sfeer in een stadion, en ook voor de toonhoogte trouwens. 

Naast ons op de tribune zat een groep meiden, twintigers, die iedere keer als verdediger Stephanie van der Gragt de bal kreeg en hem naar voren wilde spelen met zijn allen riepen: “PEREN!” En dan keihard moesten lachen. 

Nadat er een wissel was uitgevoerd door de bondscoach zeiden de peermeiden tegen elkaar: “Miedema staat nu op 10” en verdammt, ze hadden gelijk. De positiewisseling van onze spits was mij nog niet eens opgevallen. 

Het werd me duidelijk dat er een voetbalteam naast me zat, dat meer snapte van de wedstrijd dan ik. En als ik goed keek zaten er nog veel meer vrouwenteams rondom ons op de tribune.  

Tijdens de wedstrijd werd er door het hele stadion gezongen en gescandeerd. Heel anders dan bij een eredivisiewedstrijd van de mannen, waarbij alleen de harde kern de hele wedstrijd lawaai maakt – één tribune dus maar.  

Toen Esmee Brugts vlak voor tijd het enige doelpunt van de wedstrijd maakte waardoor Nederland zich plaatste voor het WK stak er een kabaal op zoals ik nog nooit in een voetbalstadion heb gehoord. Niet eerder schoot bij het juichen voor een doelpunt door mijn hoofd wat ik nu wel dacht: ik wou dat ik oordoppen had ingedaan, want het doet pijn aan mijn oren. Het aantal decibels was te vergelijken met een rockconcert. 

Als je op je website iets anders schrijft dan je nu doet, kun je ook opeens een compleet ander publiek trekken. Dat heel anders reageert en veel enthousiaster is. 

Het kan zijn dat je nu dingen zegt op je site die eigenlijk voor je allerbeste klanten niet zo aantrekkelijk zijn. Doordat je probeert een allemansvriend te zijn bijvoorbeeld, of doordat je nog te weinig in het hoofd van je klanten bent gekropen. 

Ik weet uit ervaring dat er veel ondernemers zijn die vinden dat hun websitebezoekers nog te weinig juichen. Hun site levert dus te weinig leads en sales op. Als dat bij jou ook zo is, dan nodig ik je uit voor het gratis online seminar dat ik volgende week dinsdag geef: 

‘7 copywriting-technieken waardoor websitebezoekers ja zeggen’  

Ik ga je daarin laten zien waarom nu de meeste klanten op je website afhaken, waarna je ze nooit meer terugziet. Net als bij de meeste ondernemers. En hoe je ze aan boord houdt, laat lezen en laat converteren totdat ze op een van je knoppen klikken: Aanmelden, Offerte aanvragen, Bestellen, Inschrijven, Bel me terug. Of wat er ook maar op de knop staat bij jou. 

Mijn online seminar geef ik live van 10 tot 12 uur op dinsdag 20 september. Kun je niet op dat tijdstip, meld je dan toch aan want ik stuur je de beste tips uit mijn seminar achteraf ook per post toe op papier. 

Dit is de link om je gratis aan te melden:
https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbg-7-copywritingtechnieken-waardoor-klanten-ja-zeggen 

AANVALLEN! 

Aartjan van Erkel 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: