Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Pap, mam, ga zitten. Want ik heb groot nieuws.”

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je dochter komt op een dag thuis en vraagt of iedereen even met haar op de bank kan komen zitten, want ze heeft supermooi nieuws.

Als jullie zitten, vertelt ze enthousiast dat ze stapeldol is op haar nieuwe liefde. Jullie hebben hem al een paar keer ontmoet, en eerlijk gezegd snappen jullie haar wel.

Het is een aardige kerel, hij ziet er niet supergoed uit maar heeft een okee uiterlijk, en hij is heel onderhoudend. Je verveelt je nooit als hij er is.

Je dochter gaat er even goed voor zitten, en vertelt dan stralend het belangrijke nieuws. Ze heeft besloten om de volgende stap met hem te zetten. Zij en Mark gaan ervoor! Ze haalt een mooi klein doosje uit haar tas en met trillende handen maakt ze het open om jullie te laten zien wat er in zit.

Je ziet dat er een metaalkleurig kleinood in het doosje blinkt. “Kijk, dit heb ik van hem gekregen! De sleutel van mijn eigen peeskamer!”

Niet-begrijpend kijk je naar je dochter. Met een glimlach op haar gezicht vertelt ze dat ze vanaf nu elke dag voor Mark gaat werken, door haar lichaam en ziel te verkopen aan voorbijwaggelende dronken toeristen in de rosse buurt van Amsterdam.

Jullie denken eerst nog dat het een rare grap is, maar ze is bloedserieus. Jouw kleine meid gaat zichzelf prostitueren, en niets wat jullie zeggen kan haar van dat idee afbrengen. Ze vindt het een supergoed idee.

De merkwaardige keuze van dit meisje lijkt op een van de meestgemaakte marketingfouten van ondernemers: zichzelf prostitueren op social media. Dus jezelf afhankelijk maken van een algoritme.

Alle marketingplatforms hebben algoritmes: Facebook, LinkedIn, YouTube, Google, Instagram. En je weet dat je daarvan afhankelijk bent als je iedere keer voorover buigt als zij zeggen dat je voorover moet buigen.

Dat is er aan de hand als je van de algoritmes jouw pooier hebt gemaakt en van jezelf de hoer.

Waar je ondernemer veel meer aan hebt is een veilige en vruchtbare relatie voor de lange termijn, door te trouwen met je eigen media. Zorg dat je content creëert die altijd klanten blijft opleveren, zonder dat er een algoritme tussen zit. Content die verstevigend is voor de relatie die je hebt met je klanten.

Creëer marketing masterpieces in plaats van wegwerpcontent voor social media. Je eigen evergreen marketingcontent die jarenlang of zelfs decennialang klanten oplevert terwijl je er nauwelijks iets aan verandert.

Het maken van marketing masterpieces is niet voor watjes, luilakken en ‘influencers’. Deze aanpak is alleen geschikt voor serieuze ondernemers die er klaar mee zijn om braaf een oneindige stroom content te maken voor de socials en de algoritmes, terwijl ze zich afvragen waarom eigenlijk.

Vanmiddag om 17.00 uur sturen we mijn formules voor het maken van marketing masterpieces naar de drukker. De Members van Het Lab krijgen ze daarna in de bus, en op video. Om je te herinneren aan de deadline laat ik om 12.00 uur een luchtalarm afgaan, zodat je niet vergeet om de beslissing te nemen.

Stop met het maken van wegwerpcontent die je in de muil van het blauwe monster gooit en die je nooit meer terugziet. Maak in plaats daarvan één keer een meesterstuk dat algoritmevrij is en jou gestaag klanten oplevert.

De link om vóór 17.00 uur Member te worden van Het Lab is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Kies voor Fast Lane: het complete membership waarin je niet alleen mijn formules krijgt, maar ook toegang tot een implementatiesessie waarin ik samen met jou een marketing masterpiece creëer voor je business.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: