Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Verwen jij die kleine ettertjes van je?

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op deze klamme ochtend las ik op Reddit deze ‘Shower Thought’, een helder ogenblik dat ene Rounder057 had gekregen tijdens het doezen. Hij schrijft:

“A lot of people that had to be raised by their grandparents were raised by the source of the problem”

Daar ging iemand anders nog eens een keertje overheen met deze levenswijsheid:

> “if you spoil your kids you will have to raise your grandchildren but if you raise your kids then you can spoil your grandchildren”

En inderdaad. Je moet die kleine ettertjes van je niet verwennen.

En dat kun je maar beter ook niet met je klanten doen. Tenminste, dat vindt een Member van Het Lab. Hij heet Bodo Agterhof, hij is loopbaantrainer en hij was klaar met de onbeschofte klanten die hij trok door in AdWords en op zijn website gratis freebies aan te bieden.

De e-books die ze konden downloaden op zijn website vulden dan wel de zaaltjes waarin hij een betaald loopbaan ‘boostcamp’ gaf, maar de klanten die hij over de vloer kreeg doordat ze de aanbieding hadden ingekopt die hij doet in zijn e-book waren onbeschoft. Na een trainingsdag voelde hij zich alsof hij ‘door een bus was overreden.’

Hij besloot om het helemaal anders te gaan doen. In de nieuwe masterclass van Het Lab die we maandag opsturen naar de Members, legt hij zijn ‘betaalde freebie-funnel’ uit.

Betaalde freebies zijn weggevers die vroeger gratis waren. Want op zijn websites staan nu geen gratis e-books meer om e-mailadressen binnen te hengelen, maar alleen nog maar e-books die een paar euro kosten.

Gratis weggevers in ruil voor optins kunnen nog steeds prima werken. In mijn business is het de manier waarop ik mijn beste klanten heb binnengekregen. En ik ben voorlopig niet van plan om daarmee te stoppen.

Maar het is niet per sé voor iedereen. En je zult moeten uitvogelen wat in jouw business en met jouw leukste klanten het beste werkt.

Als je net als Bodo niet blij bent met het volk dat binnenkomt doordat jij dingetjes gratis weggeeft, of je wilt een formule achter de hand hebben voor wanneer de tijd komt dat jouw gratis boekies niet meer werken, neem dan kennis van wat Bodo doet.

De formules voor de politiek incorrecte betaalde freebie-funnel deelt Bodo namelijk met vrije hand in de nieuwe masterclass die we maandag naar de Members van Het Lab sturen. Hij trekt de gordijnen weg en je mag precies weten wat hij doet. Hij laat zien hoe hij gratis e-books heeft vervangen door betaalde e-books, en hoe hij het flikt om laagdrempelige introductiedagen te organiseren over zijn loopbaanbegeleiding waarin hij vervolgens 75% van de deelnemers converteert naar een veel hoger geprijsd halfjaartraject.

De deadline nadert om de formules van Bodo nog toegestuurd te krijgen. Maandag sturen we hem naar de drukker, die hem een paar dagen in een envelop doet en opstuurt naar alle Members. Wil jij die envelop ook in de bus krijgen, zorg dan dat je vóór maandag 17.00 uur Member bent van Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: