Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het graf gaapt, de tijd zoemt en nergens is redding

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

…sprak hoofdpersoon Frits van Egters in ‘De Avonden’.

De eerste keer dat ik het las, begreep ik niet waarom De Avonden wordt gezien als een klassieker. De wereld van Frits was die van de tikkende schoudermantelklok, de depressieve gevoelens en de gebreide spencer. Ik kwam er niet doorheen en ik was 16.

Een paar jaar later kocht ik als student een goedkope heruitgave en probeerde het nog eens. Nu kwam Reve wel binnen, en ik geloof niet dat ik daarna ooit nog zo hard heb gelachen bij het lezen van een Nederlandse roman.

Reve is de meester van de rake uitspraken – hij sprak ooit: “De anus is de artiesteningang van het menselijk lichaam” – en soms verzint hij zijn one-liners niet zelf maar herhaalt hij dingen van anderen.

Op een woensdagmiddag liep hij langs een portiek in de Ploegstraat – het was in de buurt van nummer 109 – en er heerste een herfstige, droge atmosfeer en een lauwe, onstuimige wind, door Reve het ‘weer van alle mensen’ genoemd.

Op dat moment hoorde hij een vrouw tegen een andere vrouw zeggen:

“Veel groente en weinig aardappelen, dat eet voor een man niet zo lekker.”

Niks meer aan doen. Die vrouw – ik stel me haar voor met een hoofddoek om en verstandige schoenen aan, want het was begin jaren ’60 – had natuurlijk gelijk. Het is zo’n uitspraak die je hoort en waarvan je met een schokje inziet dat je dat altijd al hebt geweten, zonder het te weten.

Die quote van Gerard Reve schiet me nog wel eens te binnen als ik in een restaurant zit te armpjeworstelen met een salade.

Een salade eet ook niet zo lekker.

Enniewees, daar mail ik je niet over, daar mail ik je niet over: ik wilde het met je hebben over gratis freebies. Je weet wel, van die weggevers op je website waar je e-mailadressen mee probeert te vangen voordat ze wegglippen.

Gratis e-books en andere dikke pdf’s, die eten voor je klanten ook niet zo lekker. PDF’s lezen rottig op het scherm en klanten zijn toch al lui als iets gratis is geweest, dus ze downloaden braaf jouw e-book en dat verstoft dan op hun C:-schijf tot het moment dat ze de map Downloads weer eens leegschudden in de Prullenbak.

Dagifniks, zeiden ze bij ons vroeger in Breda. Je hebt toch hun e-mailadres? Nou dan!

Klopt, tijger, klopt. Maar denk ook een stap verder. Hoe gedragen die klanten zich nadat ze jouw gratis dinges hebben opgevraagd? Hoor je nog weleens wat van ze? Geven ze geld uit?

Daar moet je ook naar kijken. Dat deed Bodo een tijdje geleden. Hij zag in zijn business dat hij niks had aan die gratis freebie-klanten. En ook niet aan mensen die via een klik op een Adwords-advertentie bij hem waren aangekomen.

Dat waren ‘quick hit and run’-klanten. Na een dag zulke klanten getraind te hebben – hij geeft loopbaantrainingen – voelde Bodo zich alsof hij door een bus was overreden. Ze leverden ook maar heel weinig omzet op.

Hij besloot te stoppen met freebies en met dat type klanten. Hij tuigde een betaalde freebie-funnel op en mailde mij enthousiast over de resultaten daarvan, want hij is een Member van Het Lab.

Ik vroeg hem om zijn resultaten en aanpak exclusief te delen met de andere Members van Het Lab, en hij stemde toe.

De formules voor de politiek incorrecte betaalde freebie-funnel deelt Bodo met vrije hand in de nieuwe masterclass van volgende maand. Hij trekt de gordijnen weg en je mag precies weten wat hij doet. Hij laat onder andere zien hoe hij gratis e-books heeft vervangen door betaalde e-books, en hoe hij het flikt om laagdrempelige introductiedagen te organiseren over zijn loopbaanbegeleiding, waarin hij vervolgens 75% van de deelnemers converteert naar een veel hoger geprijsd halfjaarprogramma.

De deadline nadert om de formules van Bodo nog toegestuurd te krijgen via tante Pos. Dat gaat alleen gebeuren als je voor maandag 17.00 uur Member bent van Het Lab. En dat word je via deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Je strenge, liefhebbende meester,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: