Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo bevrijdde deze trainer zich van onbeschofte cursisten

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op film zie je een acteur die in een zwembad duikt. De camera loopt mee langs de rand van het zwembad terwijl de acteur borstcrawlt naar de overkant.

Het shot verandert en je ziet een vrouw in jaren ’70-kleding voor een groot gebouw staan die van een lange trap begint af te rennen. De camera volgt haar op volle snelheid. Onderaan de trap stopt de vrouw met rennen en de cameraman loopt om haar heen zodat je haar van alle kanten ziet.

Dit zijn beelden uit een video uit 1974 die een schokgolf veroorzaakte in Hollywood. Filmbonzen stuurden de filmrol naar elkaar door en hingen met elkaar aan de lijn, verbijsterd schreeuwend door grote oranje telefoons met draaischijven.

Zulke opnames waren namelijk ONMOGELIJK.

In de demonstratievideo ’30 impossible shots’ filmde cameraregisseur Garrett Brown met een nieuwe uitvinding die Hollywood voorgoed zou veranderen.

Een acteur filmen die in beweging was, kon tot die tijd alleen via een dolly: een statief met wielen dat rijdt over mini-treinrails. Een bewerkelijke manier van filmen die alleen voor korte stukjes actie gebruikt kon worden. En alleen op vlak, verhard terrein.

Van een trap of een heuvel af rennen leidde tot schokkerige, onbruikbare beelden.

Totdat Garrett Brown de Steadicam uitvond. Een systeem dat nu nog steeds gebruikt wordt en wereldberoemd is geworden door de film Rocky uit 1976. Stallone die door een achterbuurt in Philadelphia hardloopt, in training voor de bokswedstrijd, en in het voorbijrennen van een vriendelijke marktkoopman een sinaasappel toegeworpen krijgt. Stallone die in het koelhuis van een abattoir traint door te boksen tegen hangende kadavers terwijl de camera om hem heen beweegt: allemaal Steadicam-beelden.

Met het Steadicam-systeem wordt de camera aan de cameraman bevestigd, en onder de camera zit een zware constructie die ervoor zorgt dat kleine bewegingen van de cameraman ongedaan worden gemaakt. Daardoor kunnen opnames worden gemaakt waarbij de camera lijkt te glijden over een oppervlak.

Een nieuwe vinding kan alles veranderen. Dat maakte ook Bodo Agterhof mee, een ondernemer uit Heerenveen die Member is van Het Lab. Hij staat bekend als de Loopbaanregisseur en geeft al 28 jaar mensen loopbaanadvies. Of zoals hij het zelf zegt: hij helpt ze te ontdekken wat hun levensopdracht is.

Bodo wilde meer klanten bereiken en besloot om zijn trainingen en trajecten aan te bieden via Google-advertenties. Maar hij merkte dat zijn groepen daardoor gevuld raakten met ‘quick hit and run’ mensen. Klanten die geen band met hem voelden, en waar hij energetisch op leegliep.

Nadat hij een aantal keer een groep met onbeschofte deelnemers had moeten draaien waarna hij achterbleef met het gevoel alsof hij door een bus overreden was, besloot hij zijn verkoop anders aan te pakken.

Hij veranderde vervolgens iets vernuftigs in zijn marketing waardoor hij in eendaagse trainingen nu een conversie heeft van 75% naar de halfjaartraining die hij aan het eind van de dag aanbiedt als een next step voor de deelnemers.

Bodo vertelt over de uitvinding die alles voor hem veranderde in een nieuwe aflevering van Het Lab. In een vraaggesprek met mij trekt hij alle gordijnen weg en laat hij aan zijn mede-Members zien hoe zijn marketing en sales zo succesvol zijn geworden.

Zijn stijl is onorthodox, zijn copywriting schuurt en polijst, en hij doet dingen die absoluut not done zijn. No more mister Nice Guy. Maar zijn klanten gaan er goed op. Hij heeft nu groepen met cursisten die als was in zijn handen zijn.

De deadline nadert om de masterclass met de eigenwijze formules die Bodo heeft uitgevonden in je bezit te krijgen. Kom niet te laat en start je membership op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: