Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Deze tekst komt elk jaar harder binnen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“Hoe ouder ik word, hoe harder de tekst binnenkomt”, schrijft ene Frans op YouTube. 

Hij reageert op het Nederlandse chanson Het Dorp, door Wim Sonneveld. 

Een tijdje geleden heb ik Het Dorp een aantal keer beluisterd omdat ik het aan het spelen was op de ukelele. 

Elke keer met een brok in mijn keel, omdat ik word teruggeflitst in de tijd en het tuinpad van mijn opa en oma voor me zie, die in een oud huis in een dorp woonden. 

Sonneveld zong niet over zijn eigen jeugd, maar over die van zijn tekstschrijver Friso Wiegersma die ook zijn levenspartner was. 

Wiegersma groeide op in het Brabantse Deurne. Het pad langs zijn ouderlijk huis, nu een museum, is door de gemeente officieel hernoemd tot ‘Het Tuinpad van Mijn Vader’. 

Mijn emotionele reactie bij dit liedje is niet nieuw. Al mijn hele volwassen leven krijg ik er waterige ogen van en dat wordt inderdaad steeds erger. 

Aan 211 reacties op YouTube is te zien hoe veel mensen hetzelfde voelen. 

De reden dat sommige mensen het nummer beschouwen als het mooiste Nederlandse lied is niet alleen de melodie – die trouwens afkomstig is van een Franse chanson over een of andere berg. 

De tranen komen vooral doordat de tekst een universele emotie oproept. Nostalgie naar vroeger, heimwee naar mooie dingen die nooit meer terugkomen. 

Als je mensen weet te raken, transformeert hun relatie met jou. Langdurig, en soms zelfs voor altijd. 

Wim Sonneveld is al in 1974 overleden maar 46 jaar later komt zijn lied nog steeds hard binnen. 

Het lijkt misschien alsof mensen rationeel denkende verstandige burgers zijn, maar in het echt nemen we de belangrijkste beslissingen puur op emotie en instinct. 

Met de juiste woorden kun je ons bespelen als een harp. 

En het wordt tijd dat je dat nu ook met je klanten gaat doen. 

Die zijn emotioneel even makkelijk te raken als jijzelf, als je weet waar hun snaren zitten. 

Er zijn univerele snaren die bijna iedereen heeft. Dezelfde snaren waar de beste liedjesschrijvers gebruik van maken. 

En er zijn specifieke snaren voor je eigen klanten. Die jij beter dan wie ook kunt spelen, omdat jij de markt kent en weet wat je klanten meemaken in hun leven. 

Alleen doe je dat waarschijnlijk nog niet op je website. 

Als je bent zoals de meeste ondernemers, dan heb je nu een rationele website. 

Je probeert je klanten te informeren, in plaats van te emotioneren. 

Maar als je wilt dat je website veel meer klanten binnenbrengt, dan is het nodig dat je klanten geraakt worden. 

Hoe je met website een emotionele connectie creëert met klanten, leg ik volgende week donderdag uit in het online seminar ‘7 copywriting-technieken waardoor klanten ja zeggen’. 

De reden dat ik dit online seminar geef, is dat de meeste websites van ondernemers bleeders zijn. Ze bloeden bestellingen, leads, aanvragen en sales. 

Vaak doet maar een paar procent van je bezoekers iets op je website. Als maar 3% van je bezoekers in actie komt, dan raak je 97% kwijt en je weet niet of die ooit nog terugkomen. 

Er zijn 7 manieren om dat op te lossen, waarvan het creëren van een emotionele connectie er een is. 

De link om gratis bij het online seminar te kunnen zijn donderdag van 10 tot 12 uur is: 

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-7-copywritingtechnieken-waardoor-klanten-ja-zeggen/ 

Kun je niet? Meld je dan tóch aan, want ik stuur je sowieso de beste tips uit het seminar per post toe. 

Aartjan van Erkel 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: