Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je zelfs als kantoorkluizenaar met telefoonangst goed kan worden in verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op mijn 20e was ik een nerdy student met een soort pluizige big white afro. Ik was een verlegen jonge man.

De enige mensen die ik sprak, waren een paar goede vrienden. En verder had ik véél alone-time nodig.

Zo ben ik nog steeds. Ik werk altijd alleen en mijn team mag me maar 1 keer per week bellen.

Mijn oorspronkelijke ambacht is niet voor niks copywriter. Ik ben beter in schrijven dan in praten. Dus liggen telefoongesprekken en videocalls met relatieve onbekenden ook buiten mijn comfort zone.

Vroeger had ik zelfs telefoonangst.

Maar toen ik serieuzer ging ondernemen moest ik toch een oplossing vinden voor die onhandige belvrees. Want echt grote klanten, opdrachten en accounts binnenhalen lukt niet met alleen maar geschreven tekst.

Dus als je dikke omzetten wilt draaien, dan is alleen maar e-mailen, offertes sturen en verkooppagina’s schrijven niet genoeg.

De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen. Als je klanten vraagt om duizenden of tienduizenden euro’s te investeren, dan willen ze gewoon eerst een persoonlijk gesprek.

Daarom ging ik op zoek naar een manier om zelfs met míjn karakter toch stressloze verkoopgesprekken te kunnen voeren.

Cold calling ging hem natuurlijk sowieso niet worden. Want als introvert klap ik dicht als een oester als mijn gesprekspartners niet echt geïnteresseerd zijn in een gesprek.

Het moest dus een manier zijn om persoonlijke gesprekken te voeren met leuke mensen, die niet voelen als verkooppraatjes.

Zodat mijn klanten kunnen ontspannen. En ik ook. Plus: ik ben meer een luisteraar dan een prater. Dus ik wilde vooral de klant aan het woord laten.

Ik ontdekte al snel dat goed luisteren een eigenschap is van de allerbeste verkopers. Dat kwam mooi uit.

Het risico van veel luisteren is alleen wel: als je niet uitkijkt dan neemt je klant het gesprek over.

Je wilt niet 2 uur naar een kleppende klant zitten luisteren, als je hebt gepland om in 30 minuten een hooggeprijsde dienst te verkopen.

Door te experimenteren tijdens het voeren van honderden verkoopgesprekken in 14 jaar heb ik de code gekraakt. Ik voer nu ontspannen gesprekken met een vaste opbouw. Van tevoren weet ik al voor meer dan 90% zeker dat de klant JA gaat zeggen.

Ik weet ook precies hoe lang het gesprek gaat duren. Daardoor kan ik er een aantal achter elkaar inplannen op één dag.

Het zijn zulke leuke gesprekken dat ik er niet moe van word.

Regelmatig hoor ik achteraf van klanten dat het hun beste gesprek van de afgelopen maanden is geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn allereerste gesprekken jaren geleden van tevoren altijd buikpijn had. En achteraf was ik kapot.

Dat kwam doordat mijn gesprekken toen nog geen vaste opbouw hadden. En doordat ik klanten aan de lijn kreeg die vaak geen goede match waren.

Allebei die dingen heb ik gefikst. Alle kinderziekten zijn verdwenen uit mijn methode.Daardoor ben ik nu volledig ontspannen en heb ik aan de telefoon met mijn klant vaak de grootste lol.

De corona-lockdowns waren de aanleiding dat ik een online training heb gemaakt waarin ik mijn volledige aanpak van verkoopgesprekken uitleg. Want verkopen op afstand was een van de weinige overgebleven manieren om nog geld te verdienen.

De training heet Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken. Ook in face-to-face gesprekken werkt mijn aanpak, als je liever in de auto stapt. Maar het hóeft dus niet.

Gisteren is er een Lente-deal gestart. Dat betekent dat je mee kunt doen aan mijn training met bijna €2.000 euro korting op je investering.

Ik leer je niet alleen hoe je goede gesprekken voert op afstand. Maar ook hoe je de vermogendste klanten in je gesprekken krijgt.

En hoe je aan die klanten je allerduurste diensten verkoopt.

Want dat is de manier om de grootst mogelijke omzet met je gesprekken te maken.

Je krijgt de exacte stappen om te zetten VOORDAT je het gesprek voert, de beste vragen om te stellen TIJDENS de call, en hoe je klanten ACHTERAF een goed gevoel geeft over hun beslissing.

Dit is de tijdelijke pagina met alle informatie, de aanmeldknop en mijn big white afro-foto: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-lente-deal/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: