Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ingespannen luisteren naar potgrond

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een tijdje geleden had ik vliegjes. Ze zwermden rond mijn epipremnum en mijn diefenbachia. Dat zijn geen interne organen, maar kamerplanten.

Door wat te goochelen kwam ik erachter dat de vieze vliegjes in mijn kantoor eigenlijk een muggensoort zijn die niet kan steken, en de dreigende naam ‘varenrouwmug’ draagt. Niet alleen zijn het storende beestjes als ze voor je computerscherm vliegen, maar hun larfjes blijken ook de wortels van je bloedjes van kamerplanten op te vreten. Dat kon goddomme natuurlijk niet waar zijn.

Verder zoekend bleek the ‘wisdom’ of the crowd allerlei remedies tegen die krengen te weten. Schaaltjes met wijn. Kaneel. Zand strooien. Er bleek gelukkig ook een remedie te zijn die echt werkt. Want die wijn en kaneel zorgden alleen maar voor een rare geur in mijn kantoor, terwijl de vliegjes ronddansten in steeds grotere aantallen.

Ik bestelde hulptroepen via tante pos. Een paar miljoen soldaatjes, genaamd aaltjes. Je bestelt een doosje microscopische insecten. Die zien er met zijn allen uit als poeier in een bakkie, maar als je daar wat water bij giet en het bij je planten giet, nou! Dan gaan ze aan het werk.

Ze duiken onder de grond, blind en glibberig als ze zijn, en vermoorden alle larven. De vliegen hebben boven de grond een heerlijk leven van maar 2 dagen dus als de aanvoer onder de grond stopt ben je die zwarte fladderaars zo kwijt. Ik heb nog ingespannen geluisterd naar de potgrond, in de hoop dat het hoorbaar was toen die aaltjes de strot afbeten van die larven.

Welk probleem je ook hebt, op het web zijn er altijd goedbedoelende zielen die wel een remedie hebben. Meestal remedies die niks mogen kosten. Een zuur restje wijn. Een muf potje kaneel (T.H.T 11-2013). Werkt bij hun altijd zó goed! Dat betekent nog niet dat het bij jou ook gaat werken. Kijk uit voor N=1.

Stel dat je bijvoorbeeld je website wilt verbeteren. Omdat hij veel te weinig klanten trekt. Niemand belt, niemand vraagt iets aan. Dan kun je gaan improviseren of huis-tuin-en-keuken remedies uitproberen. Tips van strangers opvolgen. Terwijl om je heen de verrottingsgeur te ruiken is omdat je business aan de wortel afsterft en wordt opgevreten.

Maar in plaats van te klooien met trucjes van random deskundigen op social media die meestal weinig budget en nog minder klanten hebben, kun je beter op zoek gaan naar technieken die bewezen zijn. Zodat je geen kostbare tijd verliest en echte oplossingen toepast in plaats van mythes, meningen en folklore.

Volgende week geef ik een gratis training over 8 idioot simpele manieren om van bezoekers klanten te maken. Geen mengseltjes van koffiedik gemengd met schoonmaakazijn. Maar bewezen overtuigingstechnieken die ik jarenlang heb getest op de websites van grote bedrijven, en daarna door duizenden ondernemers zijn gebruikt die ze van mij hebben geleerd.

Je kunt het online seminar volgende week vrijdag gratis online bekijken als je bent aangemeld via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-8-idioot-simpele-manieren-om-van-bezoekers-klanten-te-maken/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: