Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

En daar is de volgende zaaddodende anti-marketing maatregel

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Marketeers trekken de haren uit hun baard door het nieuws van vorige week: Google Analytics is binnenkort mogelijk niet meer toegestaan.

De Autoriteit Persoonsgegevens doet namelijk onderzoek of Google Analytics verboden moet worden in Nederland, en de Europese privacytoezichthouder is ook bezig met zo’n onderzoek.

Dat komt bovenop alle andere zaaddodende anti-marketing maatregelen:

  • De AVG heeft de mogelijkheden beperkt om grote aantallen mensen te e-mailen
  • Bloedirritante cookie-meldingen op websites
  • Apple heeft het met de iOS14-update lastig gemaakt om Facebook-advertenties te targeten bij iPhone-gebruikers
  • Het bereik van ongeadresseerd reclamedrukwerk is vanaf 2023 veel kleiner omdat burgers vanaf 1 januari geen NEE-NEE-sticker meer nodig hebben maar online zelf moeten doorgeven bij hun gemeente dat ze reclamefolders willen ontvangen

Het is geen feest meer als je grote aantallen mensen wilt bereiken met je marketing.

Junior-marketeers op marketingafdelingen van grote bedrijven maken zich daar druk om. Ze kauwen wanhopig op het rietje van hun chocolate chip creme frappuccino want ze weten dat hun banen op de tocht staan.

Slimme ondernemers wrijven juist in hun handen. Want hoe moeilijker het wordt gemaakt om een groot net te gooien met marketing, hoe meer je opvalt met iets dat domme grote bedrijven en luie concurrenten nooit zouden doen.

En dat is onorthodoxe marketing-uitingen sturen waardoor klanten op het verkeerde been gezet worden. Entertainment in je mails stoppen, zodat klanten klikken, lezen en kopen. En zo vaak mailen dat je volgens corporate marketing-‘experts’ je mailinglijst aan het vermoorden bent.

De kwaliteit van je marketing zal de komende jaren omhoog moeten als je nog bereik, response en sales over wilt houden. De aantallen mensen die jouw berichten krijgen worden kleiner, dus heb je betere content nodig en een manier om je frequentie te verhogen zonder weerstand op te roepen.

In mijn nieuwe boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’ krijg je daar formules voor.

Ik geef je mijn aanpak voor het kappen met brave marketing waardoor klanten geeuwend afhaken, en om nieuwsbrieven te schrijven die je concurrenten niet durven te sturen.

Aanstaande dinsdag verschijnt het boek, en ik presenteer het volgende week met een online boeklancering die ik organiseer samen met Managementboek .nl en uitgeverij Van Duuren Management.

Alleen als je kijkt naar de online boeklancering, krijg je een speciale deal om het boek te kopen. En het is ook de enige manier om aan gesigneerde boeken te komen.

Meld je hier aan voor dit feestje: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-nr1-boeklancering/

Er zijn 4 tijdstippen beschikbaar, dus je kunt altijd wel een keer.

Zie je daar!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: