Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo overtuig je klanten voor de rest van hun leven

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Tijdens mijn studententijd begin jaren 90 deed ik een keer een zomercursus Russisch in Moskou.

Ik zat een maand lang met een groep in een armoedige Russische studentenflat en maakte de Perestrojka van Gorbatsjov van dichtbij mee.

We zagen Russen elke dag in de rij staan bij de bakker voor het kopen van een chleb: een droog grijs zuurdesembrood dat smaakte naar… droog grijs zuurdesembrood. Ik associeer nog steeds de geur van dille met Rusland: dat werd door boeren in groentekraampjes op straat verkocht om door salades en ingemaakte groenten te doen en je kon het van een afstand al ruiken.

Ik heb in die maand een mondje Russisch geleerd, ik heb geleerd hoe belangrijk voedselhygiëne is – ik zal je de onsmakelijke details besparen – maar ik leerde ook iets over nierstenen.

Dat kwam zo. In onze groep zaten niet alleen studenten, maar ook een beroepsmilitair. Een gespierde man met een gemillimeterde schedel, een oude man van in de dertig waar ik een beetje tegenop keek.

Op een nacht bleek hij plotseling afgevoerd te zijn naar het ziekenhuis, omdat hij een aanval van nierstenen had gekregen.

Toen hij de dag daarna terugkwam in onze flat en zijn verhaal vertelde, zei hij dat hij in zijn hele leven niet zo veel pijn had gehad als die nacht. Ik weet nog precies wat hij erover zei: “Als ik mijn dienstpistool had gehad, dan had ik mezelf voor de kop geschoten”.

Ik wist niks van nierstenen, maar ik ben die ervaring nooit vergeten. Sinds die dag weet ik dat nierstenen extreem pijnlijk kunnen zijn. Dat kwam door de visuele demonstratie die ik ongewild kreeg van een stoere militair die misschien wel op missie was geweest naar Libanon en kogels of granaatscherven in zijn lichaam had gehad maar toch de pijn van de nierstenen op 1 zette.

Niemand zal mij daarover ooit aan het twijfelen kunnen brengen. Ook niet iemand die in het ziekenhuis is geweest om nierstenen te vergruizen en nauwelijks pijn heeft gehad. Ik weet 100% zeker dat die dingen heel pijnlijk kunnen zijn doordat ik daar een dramatische demonstratie van heb gehad.

Het middel van de dramatische demonstratie kun je als ondernemer ook bewust inzetten. Ook dan heeft het op je klanten het effect dat ze de rest van hun leven 100% overtuigd van jou zullen blijven. Zo hard komt hij binnen in hun brein.

Alle twijfels die klanten kunnen hebben over jou, zijn namelijk overschreven door een beeld dat ze nooit meer vergeten.

Er zijn 4 verschillende formules om klanten te overtuigen met een dramatische demonstratie, en die leg ik alle 4 uit in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab.

Met die formules verwijder je in één klap de lastigste psychologische blokkades in het hoofd van je klanten: twijfel, conservatisme, status quo bias, verliesaversie en inertie.

Als je de formules gebruikt, zijn klanten daarna voor het leven overtuigd van 3 dingen: jouw kennis, jouw expertise, en jouw uniciteit.

Maandag om 17 uur sturen we deze nieuwe masterclass naar de drukker en dat is ook meteen de deadline waarna deze formules niet meer beschikbaar zijn voor nieuwe members die hun membership daarna pas starten. Start je membership dus op tijd, via deze pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Doe het anders meteen even, dan is het maar geregeld.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail