Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zie ze dan nog maar eens mee te krijgen…

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je met de trein Rotterdam binnenrijdt, kun je de dieren zien in Diergaarde Blijdorp. Je hebt bijvoorbeeld uitzicht op de Chinese tuin en Amazonica.

Dat komt doordat het spoor sinds een grote uitbreiding van de dierentuin dwars door Blijdorp heen gaat.

Als het vakantie is en je zit met kleine kinderen in de trein omdat je naar een expositie wilde van pentekeningen door Anthonie van Dijck in museum Boymans, en de kids zien onderweg vanuit de trein wrattenzwijnen, otters en giraffen lopen, zie ze dan nog maar eens mee te krijgen naar dat museum.

Dat NS-spoor door hun dierenpark is misschien wel de beste reclame van Blijdorp. Net zoals de beste reclame van een groot pretpark gillende mensen zijn.

Als je uit de auto stapt op de parkeerplaats van Walibi of de Efteling kun je het krijsen van de bezoekers al horen die in de Goliath of in de Baron 1898 zitten. Je kunt ze zien zitten met hun haren wapperend in de wind, hun armen omhoog en hun gezichten vertrokken van kietelende doodsangst.

Wat in de wereld van entertainment gedaan wordt om verlangen op te wekken bij klanten, kun je ook toepassen als je in een hele andere branche zit.

Wat dierentuinen en pretparken toepassen is namelijk het principe van ‘dramatische demonstratie’. Er wordt dus drama gebruikt om keihard binnen te komen bij klanten via het emotionele en beelddenkende deel van hun brein.

Daardoor zijn ze in één klap zo overtuigd dat ze nauwelijks nog behoefte hebben aan rationele informatie over jou, je bedrijf of je diensten.

Als je een dienst verleent of trainingen geeft en mensen kennen je nog niet, dan hebben ze 3 vragen in hun hoofd over jou waar hun rationele brein antwoord op wil:

Heb je genoeg kennis?

Kun je echt wat je zegt?

Hoe bijzonder ben je?

Om het antwoord te geven op die 3 vragen op een rationele manier, moet je lullen als brugman.

Maar je kunt ook een shortcut nemen, waardoor die vragen in één keer worden overschreven in het brein van je klanten door een beeld dat ze niet meer kunnen vergeten.

En dat is door een dramatische demonstratie te geven. Dramatisch demonstreren kun je visueel en auditief doen zoals dierentuinen en pretparken, maar het kan ook in copywriting.

Er zijn 4 formules om je klanten te overtuigen met een dramatische demonstratie, en die leg ik deze maand alle 4 uit in een nieuwe masterclass voor de members van Het Lab.

Je krijgt daardoor een middel in handen om in één klap met een stukje entertainment de lastigste psychologische blokkades te verwijderen die in het hoofd van mensen kunnen zitten: twijfel, conservatisme, status quo bias, verliesaversie en inertie.

Maandag om 17 uur sturen we deze bloednieuwe masterclass naar de drukker en dat is ook de deadline waarna deze formules niet meer beschikbaar zijn voor nieuwe members die hun membership daarna pas starten.

Toetreden tot Het Lab doe je via deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Wie weet zie ik je binnen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: