Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Leef je van het lullen? Dit staat je in 2022 te wachten.

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een woning in een Utrechtse jaren 30-buurt is op Funda gezet met een ongehoorde vraagprijs van ruim een miljoen euro. Daarvoor heb je een rijtjeshuis met een achtertuintje.

De prijs van een liter Euro 95 aan de pomp staat op een all time high van 2,09 euro. De inflatie is gestegen naar ruim 5% en dat is het hoogste punt in 40 jaar.

Regeringsleiders beleggen summits waarin ze maatregelen bespreken tegen het inflatiespook.

Als je leeft van het lullen of je tijd verkoopt voor geld, betekent het inflatiespook voor jou dat het de komende tijd moeilijk wordt om je huidige levensstandaard te behouden.

Er is ook nog een ander soort inflatie ontstaan, en dat is de informatie-inflatie. Die is voelbaar voor de meeste ondernemers die bezig zijn met contentmarketing zoals social media-, video- of e-mailmarketing.

Je zult merken dat het uitdelen van tips en andere nuttige informatie steeds minder goed werkt om de aandacht van klanten te trekken. Het is niet zo onderscheidend meer: veel van je concurrenten doen het ook.

Je kennis gratis weggeven op internet is daardoor nog steeds tijdrovend maar heeft weinig waarde meer in de ogen van klanten.

Iets wat ook hoor bij de informatie-inflatie is het dalen van de prijzen van expertiseproducten. Vooral doordat er platforms zijn ontstaan zoals Skillshare en Udemy waar tienduizenden online trainingen verkocht worden voor 2 tientjes per stuk of voor een abonnementsbedragje van 12,50 per maand.

Als je die 2 soorten inflatie waar je in 2022 onherroepelijk last van gaat krijgen bij elkaar optelt en je bent bereid om de realiteit onder ogen te zien, dan betekent dit één ding:

Je tarieven zullen omhoog moeten.

Als je al tijden het gevoel hebt dat je prijzen te laag zijn of dat je te weinig overhoudt aan je business, dan is dit het moment om in te grijpen.

Als je al tijden de economiekatern van de krant snel voorbijbladert met een knoopje in je buik, dan is dit het moment om in te grijpen.

Want: it’s going to get worse before it gets better.

Ben je een dienstverlener, coach of trainer en wil je de cashflow omhoog krijgen, dan is een van de snelste manieren om dat te doen het lanceren van een online training.

Niet een traininkje. Niet iets wat een paar tientjes kost, of 150 euro.

Om snel een oplossing te hebben voor de stijgende prijzen heb je een hooggeprijsde online training nodig met een hoge status in je markt. Een training waarvoor klanten bereid zijn om een flink bedrag neer te tellen, terwijl concurrenten goedkoper zijn.

Er is een manier om zo’n hooggeprijsde online training binnen 2 weken te lanceren en er meteen een forse omzet mee te maken.

Dat doe je met een beta-lancering en als je wilt weten hoe die werkt, kijk dan volgende week naar mijn online seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

In het online seminar leg ik je uit wat een beta-lancering is en laat ik je verschillende van mijn klanten zien die met mijn aanpak binnen een paar weken tienduizenden euro’s omzet binnenhaalden met een high-end online training die ze zojuist bedacht hadden.

Je kunt je gratis aanmelden voor dit online seminar, dat ik volgende week woensdag geef van 10 tot 12 uur.

Meld je hier aan als je wilt kijken naar een seminar dat je koopkracht in 2022 en daarna kan bepalen:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen/

Wie weet spreek ik je daar.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail