Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zijn klanten bereid om voor jou zeiknat te regenen?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteravond reed ik door de stromende regen op de scooter van stadion Galgenwaard naar huis, na afloop van de wedstrijd FC Utrecht – Willem II.

Ik zat achterop bij zoonlief (16), die de Vespa bestuurde.

Na een dodenrit over donkere landweggetjes, waarbij we nog bijna tegen de straatstenen lazerden toen we in een donkere bocht over een dikke stok heen reden die op het wegdek lag, kwamen we zeiknat thuis aan.

Het hondenweer was ruimschoots goedgemaakt door onze jongens die met 5-1 hadden gewonnen van een naaste concurrent, maar terwijl ik droge kleren aantrok verbaasde het me toch weer wat wij als voetbalsupporters bereid zijn om te doen voor onze club.

We zijn ook weleens op de fiets door een vliegende sneeuwbui naar het stadion gereden voor een wedstrijd, die vervolgens alsnog afgelast werd door de KNVB, zodat we tijdens dezelfde sneeuwbui weer huiswaarts konden.

Waarom kopen we eigenlijk steeds weer een seizoenkaart? De club handelt in spelers alsof het beleggingsobjecten zijn, er zitten mannen van 6 verschillende nationaliteiten in de ploeg waarvan sommigen waarschijnlijk Utrecht niet eens op de landkaart kunnen aanwijzen, en er stonden maar 3 jongens van de stad op het veld.

En toch juichten wij gisteren 5 keer onze kelen schor. En toch kleefden supporters van NEC gisteren in Nijmegen massaal tegen de hekken om het stadion om een glimp op te vangen van de wedstrijd toen ze niet naar binnen mochten vanwege instortingsgevaar van hun murw gehoste tribunes. En toch waren voetbalsupporters zelfs tijdens de mondkapjespandemie niet stil te krijgen, ook niet nadat onze deftige premier ze in de media had geadviseerd: “Gewoon je bek houden als je er zit en naar de wedstrijd kijkt. En niet schreeuwen.”

De passie van de tifoso blijft zelfs bestaan als puissant rijke oliegorgels je club kopen en topspelers halen uit alle windstreken zoals in Engeland nu weer gebeurt bij de oude volksclub Newcastle United, waarvan de fans straks alleen nog maar juichen voor het shirt en het niets uit lijkt te maken wie er in dat shirt zit – en het shirt verandert ook nog eens een keer elk jaar.

Al die onlogische dingen zijn heel makkelijk te begrijpen voor iedereen die weleens een voetbalsjaal heeft gekocht of een thuisshirt: een supporter zit er namelijk 100% emotioneel in.

Het extreme gedrag van de echte fans kun je voor een deel ook channelen naar jouw business. Alleen zien de meeste ondernemers die enorme kans helemaal niet.

Je kunt namelijk emoties opwekken bij je klanten die ook heersen op de kolkende tribunes van een voetbalstadion: een gemeenschappelijke vijand, een wij-gevoel en een gedeelde identiteit. En dan stuw je de loyaliteit van jouw supporters ook tot absurd lijkende hoogtes op.

Iedereen die voor de tv of op de tribune weleens gek van vreugde is geworden nadat een of ander team een goal scoorde, weet hoe diep de emotie dan kan zitten.

In de nieuwe masterclass van Het Lab die vandaag verschijnt, ga ik de diepte in voor ondernemers die niet bang zijn om heftige emotie bij hun klanten te prikkelen. Die bereid zijn om voor de goede zaak technieken in te zetten die in andere contexten ook extreem fandom, massa-hysterie en zelfs hooligan-gedrag kunnen veroorzaken.

Die er niet voor terugschrikken om de innerlijke tifoso in hun klanten wakker te kussen, ook als die ondernemer en die klanten niks met voetbal hebben.

De formules die ik aan Members geef in de nieuwe masterclass in Het Lab zijn afkomstig uit de wereld van entertainment en gaan ervoor zorgen dat je klanten veel langer en veel gepassioneerder bij je blijven dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden. In de Fast Lane-sessie pas ik de formules deze maand nog samen met jou toe in je business.

Vanmiddag om 17 uur sturen we de masterclass naar de drukker. Daarna kun je deze formules nooit meer in handen krijgen, want als Member krijg je geen toegang tot afleveringen van voor de startdatum van je membership.

Als je de handen van je klanten in de lucht wilt krijgen, wacht dan dus niet langer en ga naar deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: