Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schrijf jij marketingteksten in de joggingbroekstand?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel je voor dat je vanavond een gig hebt in de Ziggo Dome.

Je bent nu nog thuis en loopt in je joggingbroek en op je badslippers, maar vanavond sta je als het hoofdprogramma op het podium voor 5.000 mensen die een kaartje hebben gekocht.

Je bent hot shit en al die mensen komen vanavond om jou te zien zingen. Je bent de bekendste artiest van Nederland.

Als jij vanavond naar de Ziggo Dome rijdt, parkeert en via de artiesteningang naar binnen wandelt, sta je nog een beetje in de joggingbroekstand.

Maar als een paar uur later het voorprogramma is afgelopen en jij loopt het podium op vanuit de coulissen met je glittercolbert aan, en je hoort het publiek op jou reageren en een orkaan van applaus, cat calls en gejuich steekt op, dan zet je op dat moment jezelf AAN.

Oog in oog met je fans presenteer jij de stage persona waar ze zo van houden. De meest enthousiaste en lachende versie van jezelf, met wie ze een topavond gaan hebben.

Die stage persona is onderdeel van jou, en je zet hem aan op het moment dat je hem nodig hebt.

Als artiest gaat dat vanzelf, want je hele publiek van duizenden fans staat voor je neus en kijkt naar je. Met lachende, waarderende, verlangende gezichten. Dan ga je vanzelf AAN.

Maar nu even terug naar jouw echte leven, als ondernemer. Gebruik je daar ook een stage persona die je aanzet als je hem nodig hebt?

Als je marketing doet, zien je klanten dan die variant van jou waar ze zo van houden?

Of doe je marketing in de joggingbroekstand? Schrijf je marketingteksten terwijl je zit te geeuwen boven je toetsenbord?

Om je klanten jarenlang bij je te houden, heb je iets nodig waardoor ze hooked aan jou raken.

Iets dat ze nergens anders vinden, omdat bijna geen enkele ondernemer zich realiseert hoe belangrijk dit is.

En dat is dat jij een speciale versie van jezelf creëert die je AANzet in je marketing.

In Het Lab noemen we dat je marketing-personage.

Je marketing-personage zorgt voor fascinatie. Fascinatie is het element waardoor klanten bij jou blijven op het moment dat ze anders zouden zijn afgehaakt en op weg gegaan waren naar the next big thing, the new kid on the block, of gewoon een goedkopere aanbieder.

Hoe je een marketing-personage bouwt is het onderwerp van de nieuwste masterclass voor de Members van Het Lab. Maandag krijgen ze die toegestuurd, en in de Fast Lane-sessie ga ik vervolgens voor ieder van hen een ‘glitterjasje’ creëren dat je iedere keer aantrekt als je iets schrijft voor je marketing.

Als je daarbij wilt kunnen zijn, heb ik je aanmelding als nieuwe Member op tijd nodig. Maandag om 17 uur ben je te laat. Doe het anders nu meteen, nu je er weer aan denkt:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: