Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
De schilder die op het hoogtepunt van zijn roem door een tv-presentator werd aangekondigd als ‘the most famous painter in the history of the universe’ is Bob Ross.
Tientallen seizoenen van zijn tv-serie The Joy of Painting uit de jaren ’80 en ’90 zijn op YouTube te vinden, waarin hij te zien is als geduldige leraar die ons relaxt uitlegt hoe we heel makkelijk landschappen kunnen schilderen, met bergen, bomen en waterpartijen.
Zijn schildertechniek is niet het enige dat hem tot een cultfiguur op internet heeft gemaakt. Zijn populariteit komt ook voor een groot deel door zijn stem. Fans noemden zijn stemgeluid ‘soft and buttery’ en als je hem beluistert valt het inderdaad op dat hij zacht praat, bijna fluistert.
In de ASMR-subcultuur, van mensen die brain orgasms krijgen van triggers zoals fluistermeisjes en allerlei kalmerende geluiden die met een high-end microfoon zijn opgenomen (het borstelen van lang haar of lange nagels die zacht tikken op een hard oppervlak), is Bob Ross een populaire maker.
In de Netflix-documentaire Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed vertelt Steve Ross dat zijn vader er destijds bewust voor koos om zacht te praten. Niet omdat hij in zijn militaire diensttijd als drillsergeant in de Air Force al genoeg geschreeuwd had zoals sommigen zeggen, maar omdat hij een concurrent had die ook een schilderserie op tv had en die sprak met een harde, onprettige stem.
Bob Ross sprak daarom bewust met met een ontspannende, voor veel vrouwen verleidelijke stem en zijn populariteit oversteeg mede daardoor die van zijn schilderende concurrent.
De stem die je laat horen in je marketing gaat ook jouw populariteit voor een groot deel bepalen. Bedenk goed wie je publiek is en welke klanten de meeste omzet komen brengen. Kies dan voor een stem die voor hen fascinerend is.
Het verkoopkanaal waar je het vaakste je stem kunt laten horen, waar je elke keer een aanbod of een link kunt delen zonder dat je last hebt van een algoritme dat daarvan ontstemd raakt, en waar mensen veel aandacht hebben voor wat er gebeurt, is de e-mail Inbox.
De stem die in je e-mails te horen is, bepaalt daarom voor een groot deel je populariteit en je expertstatus. Ik kan je tientallen tips geven voor betere e-mailmarketing, en ik heb besloten om dat te gaan doen in een 2 uur durend online seminar volgende week donderdag.
We gaan daarin kijken naar manieren om meer te verkopen met e-mailnieuwsbrieven waarin jouw unieke stem te horen is.
Wil je kijken naar dit seminar, reserveer dan je plek via:
www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-easy-money-met-entertaining-emails
Goed weekend,
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail