Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je staat terecht voor een misdaad, maar je bent onschuldig

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Stel dat je in het beklaagdenbankje zit in de rechtbank. Je wordt beschuldigd van een misdaad, maar je bent onschuldig. 

Gelukkig heb je een topadvocaat, want die voert 30 getuigen op die ervoor instaan dat jij het niet gedaan hebt. 

Allemaal worden ze onder ede ondervraagd. 

De rechter heeft nog nooit zoiets meegemaakt. In de meeste zaken is het al heel mooi als er één getuige is die zich nog vaag iets kan herinneren. 

Maar in jouw geval vertellen 30 frisgewassen burgers allemaal een verhaal in geuren en kleuren waardoor niemand nog twijfelt aan jouw onschuld. Je voelt hoe iedereen in de rechtszaal anders naar je is gaan kijken. 

Aan het eind van de zitting klapt de rechter met de hamer en verklaart dat de beschuldigingen ongegrond zijn. Je mag gaan. 

Onschuldig terechtstaan kun je vergelijken met wat er in je business gebeurt. Want als ondernemer moet je in feite ieder dag je onschuld bewijzen. Prospects en nieuwe klanten vertrouwen jou voor geen cent. 

Ze kennen je niet, en hun onderbewuste gaat uit van het slechtste. Het onderbewuste is een ingebouwde rechter in hun hoofd. Geen onafhankelijke rechter, maar eentje die iedere beklaagde het liefst wil veroordelen en in de gevangenis smijten.  

Wees daarom een topadvocaat voor jezelf. En zet je website vol met getuigen. Als er minstens 30 mensen verspreid over je site staan die ervoor instaan dat jij doet wat je belooft, wordt zelfs de strenge rechter in het hoofd van je klanten tevreden gesteld. 

Als je grote aantallen getuigen opvoert, gaan ze anders naar je kijken.  

De getuigen op je website zijn je testimonials: verhaaltjes van je beste klanten die vertellen hoe goed jij bent. 

Op de meeste websites staan maar een paar getuigen, die ook nog eens een slap verhaal hebben. Of een ongeloofwaardig hoeraverhaal. 

Dat zijn websitebezoekers gewend. Dus als ze bij jou 30 testimonials zien staan maak je een extreem goede indruk. Zelfs de klanten met de strengste rechters in hun hoofd zijn dan overtuigd. 

Daarom heb ik een masterclass over testimonials gemaakt voor de Members van Het Lab. Mijn eigen websites bestaan voor een groot deel uit testimonials, en het is tijd dat ik ga vertellen hoe ik aan al die verhalen kom. 

Het zijn namelijk geen obligate nikszeggende Trustpilot-achtige ultrakorte tekstjes. Het zijn lange, persoonlijke, soms ontroerende verhalen.  

Die testimonials zijn het mooiste wat ik heb in mijn business. Want het zijn mijn meest succesvolle klanten, en iedere testimonial vertelt het verhaal van iemand die ik gelukkig heb kunnen maken. 

De extreme aantallen testimonials hebben de bewijskracht bij mij weggehaald. Ik hoef klanten niet meer te overtuigen, ze overtuigen nu elkaar. 

Je vindt 10 van die testimonials op de verkooppagina van Het Lab: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/ 

Kijk zelf maar of ze de rechter in je hoofd overtuigen. Zo ja, meld je dan aan als Member want het is Deadline Dag: de masterclass over testimonials wordt vanmiddag om 17 uur naar de Members verstuurd. 

Aartjan van Erkel 

PS 

Als je een online training van me in bezit hebt met daarin een module over testimonials, dan is deze masterclass daarop een waardevolle aanvulling omdat ik mijn testimonial-script inmiddels sterk heb verbeterd. 

PPS 

Als je een klant interviewt met mijn script, heb je nog geen testimonial. Hoe ik van de uitgetypte tekst van het interview een testimonial voor op mijn website maak, demonstreer ik in een Making Of-video die alleen de Fast Lane Members krijgen. Ik laat zien wat de beste uitspraken zijn in de ruwe transcriptie van het gesprek met mijn klant. Bijna de hele tekst gooi ik weg, en alleen de mooiste woorden gebruik ik. Je ziet onder mijn handen een ruwe tekst van een hele hoop pagina’s veranderen in een gouden sieraad voor mijn website.  

Deze Making Of-video inclusief met mijn toelichting op de copywriting-keuzes die ik maak krijg je deze maand gratis als je kiest voor het Fast Lane-membership. 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: