Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Maak van het schrijven van je boek geen horrorbevalling

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is me opgevallen dat veel auteurs het schrijven van hun boek vergelijken met een bevalling. Ook mannen.

En het boek is dan hun kind, he? Ja.

Maar als je doorvraagt, vertellen ze dat ze wel een horrorbevalling hebben gehad.

De zwangerschap begon al met maandenlang kotsend boven de pot hangen.

Daarna werden ze geleefd door dat groeiende kind in hun hoofd, en konden ze nauwelijks meer bewegen.

Aan het eind van de zwangerschap kwam de bevalling, en die was pijnlijk, bloederig en er was een scherp schaartje bij nodig. En naald en draad.

Wat auteurs zich meestal niet realiseren is dat ze zichzelf die zware bevalling hebben aangedaan.

Ze wilden namelijk een heel zwaar kind baren. Een baby van 8 kilo met borsthaar en een snor. Een grooooote baby.

En het is aan alle kanten een slecht idee om zo’n groot dik boek te schrijven.

Voor die auteurs is het een slecht idee, want die scheuren ervan uit. Het kost ze te veel werk.

Voor hun lezers is het een slecht idee, want voor hun is het ook te veel werk. Om dat ding te lezen.

Voor hun verkoopcijfers is het een slecht idee, want er staan zelden dikke pillen op nummer 1.

Voor het thuisfront van die auteur is het een slecht idee, want de zwangere verandert in een vuurspuger. Iedereen maakt zich voor mevrouw of meneer de auteur uit de voeten.

Meestal zit er dus niemand te wachten op een groot dik boek van jou. En toch is de kans groot dat je dat veel te dikke harige boek schrijft als je eenmaal achter die laptop gaat zitten.

Ik zie het auteurs iedere keer weer doen en ik moet het elke keer weer tegen ze zeggen.

Gisteren had ik bijvoorbeeld een feedback-sessie met deelnemers aan BusinessBoek Bestseller, en verschillende auteurs hingen na afloop duchtig opgelucht op nadat ik ze had aangeraden om niet dat ultieme meesterwerk te schrijven, maar een lichtvoetig boek dat er zo uitfloept zonder te persen.

Dus wat nou als je van je boekzwangerschap een feestje zou maken? Een roze wolk waarop je ’s ochtends vrolijk opstaat, je lief een kusje geeft en zin hebt in je schrijfdag?

Wat nou als je in je boek gebruik zou maken van allerlei dingen die je al hebt liggen, en je er eerder een bloemlezing van maakt? Wat nou als je met je boek alleen maar je lezers nieuwsgierig maakt naar het vervolg, en een handvol goeie tips geeft en die illustreert met leuke voorbeelden en anekdotes?

In BusinessBoek Bestseller vertel ik hoe je van het schrijven van je boek een feestje maakt. Je verdient dat feestje, want je bent bezig met een van de mooiste dingen die je in dit leven zult maken.

Maak daar een fijn ritueel van, waar je later met plezier aan terugdenkt. Doe eens gek: misschien schrijf je dan een tijdje later nog wel een tweede boek ook.

Als je te calvinistisch bent om een lichtvoetig boek te schrijven, beuk dan rustig door op die toetsen. En veel succes met je magnum opus van anderhalve kilo.

Maar als het allemaal wel wat leuker mag, en als je ook wel wat hulp kunt gebruiken – van mij persoonlijk, en van onze unieke community van auteurs die bezig zijn met hun eigen bestseller – dan kun je overwegen om mijn aanbod aan te pakken.

De komende dagen loopt er namelijk een Auteursdeal. Dat betekent dat je kunt meedoen aan BusinessBoek Bestseller voor half geld, en dat je er 3 bonussen bij krijgt met een waarde van 2.000 euro.

De tijdelijke roze wolk zweeft op deze pagina: www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller

Wie weet spreek ik je binnenkort tijdens je boekzwangerschap.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen