Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe lang blijf je nog braaf knechten in je markt?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Er gebeuren gekke dingen in de Tour de France.

Een van de meest afwijkende renners is Mathieu van der Poel, die we de gele trui hebben zien pakken door op de een na laatste klim te demarreren omdat er bovenaan bonusseconden te verdienen waren, teruggepakt te worden, om dan in de laatste klim weer te demarreren hoewel hij volgens de wielerwetten nu papbenen zou moeten hebben, en dan de rit én de leiderstrui te pakken – allemaal om zijn opa Raymond Poulidor te eren.

Zijn aanvallen maakten de eerste Tourweek interessanter dan hij in jaren is geweest.

De Fransen knuffelen MvdP omdat hij vloeiend de taal van zijn grootvader spreekt. Zijn interviews aan de meet in ratelend Frans zijn verbluffend.

Hij is een van de top 3 renners met het hoogste inkomen in het peloton. Maar dat komt niet doordat hij zo goed Frans spreekt.

Dat komt doordat hij op een andere manier zijn eigen taal spreekt. Hij houdt zich namelijk niet aan de wetten in het peloton. Hij doet dingen die eigenlijk niet zouden moeten kunnen.

Daardoor zijn alle races waar hij aan meedoet speciaal. Je weet dat er elk moment iets interessants kan gebeuren.

Ondernemers zouden goed moeten kijken naar wat Van de Poel doet in zijn wereld. Tenminste, als ze meer status in hun markt willen krijgen en hun inkomen willen verhogen.

Je hoeft geen vreemde talen te kunnen spreken om hetzelfde te doen wat Mathieu doet.

Het enige wat je hoeft te spreken, is je EIGEN taal.

Je kunt ervoor kiezen om braaf te knechten in het peloton, of je kiest ervoor om zelf de kopman te zijn. En dat word je niet door na te bootsen wat de andere renners doen, maar door aan te vallen op manieren die niemand verwacht.

Je eigen taal bestaat letterlijk uit woorden die in jouw markt niet gebruikelijk zijn. Het gaat er niet alleen om dat je wegblijft van de cliché’s. Het gaat er vooral om dat je niet meer de woorden gebruikt die al je leermeesters gebruiken.

De knechten in een markt gebruiken in hun methode, hun aanpak of hun behandeling precies dezelfde woorden als de leermeesters en goeroes waar ze het vak van geleerd hebben.

Ook al hebben ze wel degelijk hun eigen ding gemaakt op basis van alles wat ze geleerd hebben. Maar doordat ze in hun methode toch de woorden van hun bronnen blijven kopiëren, komen ze over als doorgevers.

Kopmannen in een markt zijn geen doorgevers. De leiders in een markt zijn originals. Dat komt door hun gedrag, en dat komt ook doordat ze een taal spreken die niet meer doet denken aan al hun bronnen. Ze eren hun bronnen wel, maar ze hebben zich ervan losgerukt.

Daardoor zijn ze nu zelf een bron geworden. Een leermeester.

Als jij in je vakgebied als een expert wordt gezien, is je status waarschijnlijk toch nog te laag.

Want je wordt door je taalgebruik gezien als een doorgever, en niet als een original.

Vandaag sturen we de masterclass naar de drukker waarin ik formules geef om je eigen taal te spreken. Je gaat zien op welke plekken in je markt er mogelijkheden liggen om je te positioneren als een original.

Je krijgt copywriting-formules waardoor je op alle gebieden in je business vanaf nu een eigen taal gaat spreken.

Door simpele interventies word je veel minder vergeleken met andere bedrijven, doordat je in een andere categorie lijkt te vallen. Een betere categorie: je bent daarin namelijk de enige.

De enige manier om de formules nog in je bezit te krijgen, is door te klikken op deze link en je membership vandaag te starten. De eindsprint is ingezet, want de deadline is straks om 17 uur: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

PS

Ik geef je een aantal voorbeelden van originals in hun markt, en van de taal die zij spreken. Bijvoorbeeld een Nederlandse coach die zijn eigen taal ging spreken daardoor in één klap de enige van Europa werd. Hij wordt nu gezien als onvergelijkbaar, wat bijvoorbeeld als gevolg had dat het ene na het andere landelijke radioprogramma hem continu uitnodigde als ze een item over zijn vakgebied maken.

PPS

Ik heb als reminder ook nog even een luchtalarm gezet, waardoor je vanmiddag om 12 uur een seintje krijgt dat de deadline bijna is verstreken.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: