Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben jij een doorgever of een original?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De meeste experts halen ergens de mosterd vandaan.

Net zoals jij waarschijnlijk: je hebt het meeste van wat je leert of adviseert aan je klanten ook niet zelf bedacht. Dat heb jij ook weer van anderen geleerd, je hebt je eigen leermeesters.

Wat je leert van je leermeesters voeg je samen en je maakt het je eigen. Daar maak je een methode van, daar maak je een stappenplan van, of daar maak je een behandeling van.

Je maakt er iets van wat je vervolgens aan je klanten verkoopt.

Wat je 95% van de experts ziet doen, is in hun methode dezelfde taal gebruiken als hun leermeesters. Je bent dan een doorgever. Je bent een doorgever van wat je hebt geleerd, en daarmee ben je een van de 95%.

Je bent dus niet alleen een doorgever, maar je bent ook een van de velen.

Dit doet bijna iedereen. Je gooit er wel een eigen saus overheen, maar de stappen die erin zitten of de concepten die erin zitten hebben eigen namen die zijn verzonnen door je leermeesters. Diezelfde woorden gebruik jij vervolgens ook weer.

Maar als je de bekendste naam in je markt wilt worden en klanten voor het leven wilt krijgen, dan wil je niet bekend staan als een doorgever.

Als je bij de bovenste 5% wilt horen, dan wil je een original zijn. Dus dan wil je dat jouw methode die je hebt samengesteld tijdens een jarenlange ontdekkingstocht, wordt gezien als een unieke bron.

Alleen dat maakt jou tot een autoriteit. Het maakt je onvergelijkbaar.

Jouw content is origineel en staat op een ander level dan de conventionele trainingen, coaching of adviezen die ze elders krijgen. Bij de doorgevers.

Het verschil tussen doorgevers en originals is dus het gebruiken van een eigen taal.

Ik geef in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab 8 verschillende plekken in je bedrijf waar je een eigen taal kunt spreken, en ik ga je daar ook een heleboel voorbeelden van geven.

Ik laat je bijvoorbeeld kennismaken met een coach die door zijn eigen taal in één klap de enige van Europa werd. Ik geef je ook het voorbeeld van een advocaat die van zijn klanten superhelden maakt.

We gaan naar Italië, waar ik je laat zien hoe voetbalclubs uit de Serie A een eigen taal toepassen om hun fans tot op het kookpunt op te hitsen en ik vertel je daar pikante details over vanuit mijn eigen Italiaanse schoonfamilie.

We gaan ook kijken hoe twee van mijn eigen leermeesters zichzelf hebben omgedoopt: respectievelijk tot een nieuw filmpersonage en tot een foute activist – waardoor ze hooligan-achtige fans hebben gekregen die bij hen blijven tot aan hun pensioen.

En ik laat je zien hoe een supervrouwelijke liefdesexpert dit gebruikt en zich onder schuilnaam profileert om zichzelf uniek te maken in haar markt.

Je ziet dus 8 plekken binnen je business waar originals deze superpower van de eigen taal gebruiken.

De deadline om de 8 formules voor het spreken van je eigen taal in handen te krijgen, is maandag.

Want op die dag sturen we ze naar de drukker en daarna ben je definitief te laat. Je membership starten doe je op https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies daar voor het Fast Lane-membership, want dan plan ik een sessie met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members je eigen taal direct bedenken en in je business toepassen.

Goed weekend.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten