Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ochtendhumeur %$&@

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

6.30 uur, Baarlo (bij Venlo)

Vannacht heb ik geslapen in een Limburgs kasteel. Mijn hotel is gevestigd in een 13e eeuws pand en de oprijlaan is geplaveid met zulke grove kinderkopjes dat mijn kunstgebit bijna uitviel toen ik er overheen reed.

Op mijn hotelkamer deed ik de airco uit en het raam open. Die airco bleek ’s nachts elk uur even keihard te brommen gedurende 1 seconde, om daarna weer in slaap te vallen. Ik viel elke keer wat minder snel in slaap dan hij.

De belangrijkste functie van een hotel voor zijn gasten is: goed slapen.

Al het andere is secundair. Er kan een prachtig park omheen liggen zoals hier, en het pand kan uit de tijd van hebban olla vogala stammen. Maar goed slapen is het belangrijkste.

De werkelijkheid is anders. In 99% van de hotels waar ik geweest ben, zijn zulke dingen primair. En slapen is altijd secundair.

Heb jij bijvoorbeeld weleens in een hotelkamer geslapen waar ze moeite hadden gedaan om alle lichtbronnen te elimineren? Op de meeste hotelkamers branden ’s nachts zo veel lichtjes dat ze de hele kamer verlichten. Daarom heb ik een rolletje zwart isolatietape in mijn toilettas om bevobbeld dat rooie standby-lampie van de tv af te plakken.

Er zitten ook wasknijpers in om spleten tussen de gordijnen dicht te maken. Ik ken iemand die standaard een stuk zwart landbouwplastic in zijn koffer heeft zitten en een rol ducttape, om de ramen in zijn hotelkamer lichtddicht af te plakken.

Want je brein gaat ook op standby als er’s nachts licht valt op je huid of op je ogen. Je slaapt dan minder diep.

Als je naast je hoofdkussen het kleine leeslampje aandoet, komt daar altijd zo veel licht uit dat je de volledige parkeerplaats van het hotel ermee had kunnen verlichten.

Doordat de hotelwereld ingedut is, is het makkelijk als hotel om van goed slapen je super power te maken. Er zijn 1 of 2 hotelketens in de wereld die dat begrepen hebben. Die positioneren zich zo in hun marketing, en bieden kussenmenu’s aan, een goed bed, en verduisteren hun kamers voor 100%.

In jouw branche liggen de meeste bedrijven ook te pitten. Jij kunt daardoor ook vrij makkelijk een super power krijgen waardoor klanten jou aantrekkelijker vinden dan 99% van je concurrenten.

Het enige wat je hoeft te doen is een cape omdoen. Nou ja, bijna: het enige wat je hoeft te doen is een andere taal gaan spreken.

Want de meeste bedrijven in jouw markt zeggen ongeveer dezelfde dingen over zichzelf. Maar ze zeggen bijna nooit de dingen die klanten belangrijk vinden.

Net als bijna geen enkel hotel op zijn website heeft staan dat je daar gegarandeerd goddelijk zult slapen.

Maak niet de fout dat je het allerbelangrijkste voor je klanten onbenoemd laat, net als die hotels.

Spreek een eigen taal die voor klanten zo’n verademing is dat ze alleen nog met jou zaken willen doen.

In mijn membership Het Lab krijg je elke maand formules om de bekendste naam in je markt te worden. In juli zijn dat copywriting-formules om je eigen taal te spreken in je marketing, in je dienstverlening, in je sales, in je trainingen, je coaching, je adviezen, of wat je ook maar verkoopt.

Als je die formules gebruikt, zeg je precies wat je klanten willen horen. Daardoor ontspannen ze. Alleen bij jou zijn ze echt op hun gemak.

De deadline om de formules voor het spreken van je eigen taal in handen te krijgen, is maandag.

Op die dag sturen we ze naar de drukker en ben je definitief te laat. Je membership starten doe je op deze pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies voor het Fast Lane-membership, want dan plan ik een sessie met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal direct bedenken voor jouw business.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: