Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo word je schaarser, aantrekkelijker en duurder

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik was ooit op een driedaags seminar in Cleveland, Ohio. Het was juni en in een van de lunchpauzes liep ik het muffe hotel uit voor wat frisse lucht.

Wat daar niet meeviel, want het hotel was gelegen op een bedrijventerrein en er liep een snelweg langs.

Met een verward jetlaghoofd liep ik de parkeerplaats van het hotel op toen ik iets blauws in de bosjes zag.

Een blauwe schicht die alleen maar een vogel kon zijn, met kleuren die ik nog nooit gezien had. Hij kwam weer tevoorschijn en ik keek gebiologeerd toe terwijl hij van tak naar tak hipte.

Ik zag schakeringen van blauw die zo over the top waren dat een schilder ze niet had durven combineren.

Het beest was zo opvallend dat het bijna lachwekkend was. Opgewonden begon ik te Googlen en ik kwam erachter dat ik zojuist de Cyanocitta cristata had gezien. Amerikanen noemen hem de blue jay.

Hij is familie van onze Vlaamse gaai en van de kraaiachtigen, een van de slimste vogelsoorten.

Ik had aan zijn gedrag al gezien dat hij voor de duvel niet bang was, wat ook niet anders kan als je kermiskleuren hebt.

En om aan eten te komen doet de blue jay soms iets gemeens waardoor andere vogels die op hetzelfde hapje zijn afgekomen, doodsbang een goed heenkomen zoeken.

Hij imiteert namelijk het geluid van de red shouldered hawk, een beruchte roofvogel. Nou ja, berucht onder de vogeltjes van Cleveland.

Daarna heeft hij het rijk alleen en vreet hij zijn buik vol.

Imitatie is ook in het mensenrijk een veelgebruikte strategie om te overleven. Een hoop Chinese ondernemers copy pasten westerse voorbeelden en brengen knockoff-producten op de wereldmarkt van lage kwaliteit.

Daar is helaas genoeg markt voor, maar je roept er als ondernemer weinig respect mee op.

In de kennismarkt wordt er ook veel geimiteerd. Want trainers, coaches, interimmers en adviseurs hebben allemaal het vak ergens geleerd. Ze hebben de mosterd daar vandaan gehaald. En daarna hebben ze een business gebouwd waarin ze de dingen die ze geleerd hebben weer teachen of adviseren aan hun klanten.

Ze imiteren hun leermeesters en zijn daarmee doorgevers van het gedachtengoed van anderen. Copycats.

Daar kun je mee overleven, maar het doet weinig voor je status als expert in de markt.

Als doorgever ben je meer de naam en de reputatie van de bedenkers van de methode aan het verspreiden, dan je eigen naam en reputatie.

Wat meer respect en status oplevert, is als je een original bent. Als jij zelf degene bent die de woorden heeft bedacht. Als jouw methode, training of behandeling een begrip is in de markt.

Als jij degene bent die navolging krijgt.

Wat ervoor nodig is om een original te zijn, dat is een eigen taal.

Alleen maar een hoop expertise is meestal niet genoeg om een hoge status in je markt te krijgen. Als je een doorgever bent dan kun je nog zo goed zijn, maar je tarieven hebben een plafond.

Je bent min of meer vastgebonden aan wat anderen vragen die ook de methode van jouw leermeesters aan het doorgeven zijn.

Je snijdt jezelf los als je een eigen taal begint te spreken. Zodat klanten bij jou totaal andere dingen horen dan bij alle doorgevers.

Je eigen taal spreken is natuurlijk niks anders dan copywriting. Het is het kiezen van de juiste woorden, waardoor je opeens geen last meer hebt van concurrenten. Want klanten vergelijken je niet meer met anderen.

Een eigen taal heeft zo veel invloed op de omzet van experts, dat ik er een speciale masterclass over heb opgenomen voor de Members van Het Lab.

Daarin vertel ik ze hoe ze een unieke plek voor zichzelf uithakken in de jungle van experts.

Ze verhogen daardoor hun status, want ze zijn niet meer een van de velen. In plaats daarvan zijn ze de enige. En wat schaars is, dat is aantrekkelijker. En duurder, uiteraard.

Je krijgt deze mail omdat de deadline voor deze nieuwe masterclass eraan komt. En de plek om naartoe te fladderen om je op tijd aan te melden als nieuwe Member is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Kies voor het Fast Lane membership, want dan plan ik een middag met je in waarin we samen met een groepje Fast Lane Members jouw eigen taal meteen gaan bedenken en direct toepassen in je business.

Meld je voor de eerste maandag van juli aan, want als je het membership daarna start dan is de masterclass over je eigen taal al gedrukt voor de Members en kun jij hem niet meer krijgen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: