Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

‘Karen’

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In Amerika is een nieuwe subcultuur aangewezen door de alwetende social media.

De ‘Karen’.

Een Karen is een 40-something witte moeder met blonde highlights, een schuin afgeknipte boblijn en een sense of entitlement.

Het type dat woedend wordt op het bedienend personeel in een vol restaurant als ze 1 bakje mayonaise zijn vergeten te brengen, maar glimlachend toekijkt terwijl haar kinderen tussen de tafels rondkrijsen.

Gelukkig worden de Karens nu aangepakt op de manier waarop social media-gebruikers in 2021 alle wereldproblemen oplossen: met een hashtag (#Karen).

Zo was er een vrouw die vroeg aan de organisatie van een Solar Eclipse Party of die in plaats van op maandag even op zondag kon worden georganiseerd.

Kunnen jullie het zonnestelsel even een etmaal terugdraaien? Dat komt mijn zoon iets beter uit want die heeft maandag een heel belangrijk veterstrik-examen.

Ondernemers hebben ook verrassend vaak een sense of entitlement. Ook ondernemers waarvan je het niet verwacht. Zoals jijzelf.

Stel jezelf maar eens deze gewetensvraag: Ga je ervan uit dat je tevreden klanten wel spontaan andere mensen naar jou zullen doorverwijzen?

Ondernemers denken vaak onbewust: Dat heb ik toch zeker verdiend? Want ze zijn in hun markt de grootste, de eerste, of ze leveren de beste service.

En dus hebben ze recht op gratis reclame.

Dat onbewuste ‘sense of entitlement’ zorgt ervoor dat die ondernemers veel minder doorverwezen klanten krijgen dan zou kunnen.

Dat zit zo. Om je klanten zo ver te krijgen dat ze doorverwijzen, moet je eerst weten wat de 3 redenen zijn dat klanten meestal niet doorverwijzen, zelfs als ze supertevreden zijn.

En wat je ook nodig hebt, dat zijn manieren om ze te nudgen om dat toch wel te doen.

Je hoeft daarvoor niet te smeken, of je klanten geld te geven. Je hoeft er zelfs niet om te vragen.

Doorverwijzingen worden vaak over het hoofd gezien, maar zijn een van de beste vormen van marketing omdat ze de allerbeste klanten opleveren.

Daarom heb ik een speciale masterclass voor de Members van Het Lab opgenomen over doorverwijzingen. Daarin leg ik je 4 manieren uit om gratis reclame door je klanten te stimuleren, die ze superleuk vinden en waardoor je een warme relatie nog warmer maakt.

Het enige wat je hoeft te doen om die nieuwe masterclass in handen te krijgen, is zorgen dat je aanstaande maandag Member bent.

Dit is de link: https://www.HetLab.online.

Ik wens je een mooie week.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: