Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Deadline om 17u: Masterclass politiek incorrecte e-mailnieuwsbrieven

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdagavond lag ik schreeuwend op de bank naar ESPN te kijken en zag ik FC Utrecht voor de 9e keer gelijkspelen.

In een lege Galgenwaard.

Ik heb een seizoenkaart, maar ik ben pas bij één wedstrijd geweest.

Hoe anders was het geweest als die dakhazen elke keer in een stadion vol met foeterende Utrechters hadden gespeeld.

Een warreme wors in hun klauw, de kale scheidsrechter uitscheldend voor badmuts.

Voetballers lopen harder als 20.000 man brullen dat ze wakker moeten worden.

En die lege stadions doen me denken aan wat er nu gebeurt op social media.

Als je regelmatig iets post op je socials, heb je waarschijnlijk gemerkt dat je bereik nog maar heel klein is.

Interessante content posten op Facebook is net als roepen in een leeg stadion.

Haast niemand hoort je meer.

Dat komt doordat de enorme groei van de hoeveelheid foto’s en video’s.

Te veel content, te weinig gebruikers. En het groeit steeds schever.

Wat ga je doen als je geen reacties en likes meer krijgt? Steeds harder schreeuwen? Of een ander plekkie opzoeken?

De oorverdovende stilte op je socials motiveert je waarschijnlijk niet bepaald om harder te lopen.

Terwijl het blauwe monster dat wel eist. Je moet steeds gekkere dingen doen voor je views en kliks.

Betalen voor meer bereik is ook niet de oplossing. Facebook blokkeert op dit moment zonder waarschuwing je advertentie-account, zelfs als je tonnen per jaar spendeert en is daarna wekenlang onbereikbaar.

Ik ken verschillende ondernemers die in 2020 op die manier zijn gestonewalled door het blauwe monster. Big spenders, plotseling out of business door één achteloze klik van een naamloze Facebook-medewerker.

Als je een advertentie plaatst met een ‘verboden’ woord of een aanstootgevende foto kun je al verbannen worden.

Mijn voorspelling: Facebook implodeert in de komende jaren.

Gebruikers lopen nu al weg door de censuur, de arrogantie, en de mindfucks door het almachtige algoritme.

LinkedIn, Instagram en Twitter kunnen ook niet zonder algoritme.

Hoe kun je daarop anticiperen als ondernemer?

Alvast op zoek gaan naar the next big thing op social media?

Dat is net zoiets als steeds harder gaan schreeuwen in een leeg stadion.

Want de hoeveelheid content wordt alleen maar groter de komende jaren.

Uiteindelijk ben je ook elders weer aan het dansen als een gedresseerde beer aan een ketting met dode ogen.

Je wordt getemd door robotslimme algoritmes op adresloze supercomputers.

Neem afstand van de toxische sociale netwerken.

Zowel zakelijk als privé. Voorkom dat je een junkie wordt.

Het is gevaarlijk om jezelf afhankelijk te maken van grote bedrijven voor het krijgen van klanten.

Anticipeer. Want je hebt allang door waar het heen gaat. Bevrijd jezelf.

Hoe je dat doet? Door je eigen podia te creëren. En je eigen publiek.

Zorg dat je kunt zenden en ontvangen wanneer jij wilt. Met echte, geïnteresseerde prospects.

Breng een boek uit. Maak een podcast. Stuur e-mails. Ga spreken voor zalen.

Zorg dat je contact kunt opnemen met iedereen uit je publiek. Echte, menselijke contacten zonder dat er een farking algoritme tussen zit.

Bouw contactenlijsten op die van jou zijn. En bedenk creatieve manieren om vriendschap te sluiten met ze, om ze te entertainen en aan ze te verkopen.

Een van de podia die je hard nodig gaat hebben is een mailinglijst.

Misschien heb je nog geen lijst e-mailadressen, of doe je er weinig mee.

Pak het dan meteen goed aan. Met next level e-mailmarketing.

Ik ben ruim 2 jaar geleden overgestapt op een politiek incorrecte manier van e-mailen die veel van mijn klanten nu ook toepassen.

Die stuur ik naar deze mailinglijst van die-hard klanten waar jij ook op staat.

Die e-mails zijn het onderwerp waar ik de meeste vragen over krijg.

Daarom heb ik er een ‘Kijk over mijn schouder’-masterclass over opgenomen.

Daarin neem ik je mee in het schrijven van zo’n entertaining e-mail.

We gaan van het witte scherm met de knipperende cursor naar een complete mail in ongeveer een halfuur.

Ik  neem je tijdens het schrijven in real time mee door ALLE copywriting-keuzes ik maak, bijvoorbeeld:

Hoe bedenk ik een titel?

Hoe kom ik elke dag op het idee voor een story?

Hoe schrijf ik het ‘bruggetje’?

Een aantal basic copywriting tips, maar ook next level trucs, bijvoorbeeld hoe je een mail aantrekkelijk maakt voor je meest lucratieve klanten terwijl je mensen die nooit een cent bij jou zouden investeren ermee afschrikt.

Wat ik heb veranderd in mijn strategie voor het promoten van gratis webinars en waarom dat mijn omzet heeft verhoogd.

En hoe je een hartslagverhogende eerste zin schrijft.

Deze masterclass heb ik gemaakt voor de Members van Het Lab. En de deadline om hem in handen te krijgen is NU, want zometeen om 17 uur stuurt mijn team hem naar de drukker.

Daarna ben je definitief te laat.

De link op weg naar het grote podium en een juichend publiek is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten