Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Maak kennis met je ‘future self’

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hij draagt een bruine korte broek en een effen zwart T-shirt zonder mouwen.

Het is een millennial met gympies aan zijn voeten. Strak kapsel, gel erin. Geen onknap gezicht.

Maar hij ligt op de grond, want hij is dronken.

Onze zatlap ligt op de stoep langs een weg.

Hij kan nog net zijn duim omhoog steken en grinniken voor de foto.

Die foto heeft een van zijn dronken vrienden van hem gemaakt, omdat ze het een hi-la-risch beeld vonden.

Er ligt namelijk ook nog iemand anders op diezelfde stoep.

Daardoor lijkt het alsof onze dronken millennial een tijdreiziger is.

Naast hem op de grond ligt zijn ‘future self’.

Een man van rond de 70.

Hij draagt een bruine korte broek en een effen zwart t-shirt zonder mouwen.

Gympies aan zijn voeten. Een ouwe man met een kale knar en een bezweet gezicht. Hij ligt op de stoep zijn roes uit te slapen.

“Hee Kevin, kijk dan! Dat ben jij over 40 jaar! Ga erbij liggen, dan maak ik een foto. Hahaaaaaaa!”

Deze foto werd gisteren gepost op Reddit door gebruiker r/funny met de tekst erbij: “Once I was drunk and found even a drunker version of my future self passed out”

Hij kreeg 102K reacties.

De meeste mensen leven net als zatlap op een voorspelbaar pad.

Ze staan met zijn allen in de file en ze weten al waar het heen gaat.

Want dat is ze van jongs af aan verteld.

Ze accepteren dat het nooit echt wat gaat worden.

Met hun gezondheid, met hun opleiding, met hun werk, met hun relaties.

En als het ondernemers zijn: met hun marketing.

Het gaat nooit wat worden met hun bedrijf en ze steken grinnikend hun duim omhoog. Ze accepteren het schaapachtig. Wat moet je anders, denken ze.

Daardoor draait 95% van de ondernemers redelijk tot slecht.

Het grootste deel daarvan kan er niet van rondkomen.

Ik sprak vorige week een ondernemer die schoonheidsspecialisten als klant heeft en hij vertelde dat 80% van de ondernemers in die branche er niet van kan leven.

En dat zijn pre-corona cijfers.

Het heeft niks met de economie te maken. Het heeft met hun houding te maken.

Wil je het echt, of accepteer je eigenlijk deep down dat het niks gaat worden?

De meerderheid van jouw concurrenten is alleen maar bezig met overleven. Of met accepteren.

Maar 4% van hen draait goed. En er is een kleine groep van 1% die vermogend wordt door hun bedrijf.

We hebben allemaal elke dag de keuze in welke van die groepen we willen zitten.

In de 1%. In de 4%. Of in de 95%.

De meesten kiezen voor de 95%. Want het is de makkelijkste weg.

Het is niet aan mij om dat te veroordelen. En ook niet aan jou. Waarom zouden we? Het zijn verder schatten van mensen.

Maar het is wat het is. Ze horen bij de 95% omdat ze daar zelf voor kiezen.

En bij iedereen die valt binnen de bovenste 1 en 4% kun je zelf vaststellen waarom ze aan de top staan.

Ze staan daar doordat ze bereid zijn om dingen te doen die de 95% niet bereid zijn om te doen.

Ingewikkelder is het niet.

Mensen die het beste presteren doen wat niemand anders wil doen.

Elke dag als het weer licht wordt, hebben we de keuze om in de file te blijven staan met de andere 95% van de auto’s.

Of om de auto op de vluchtstrook te zetten, uit te stappen en ons eigen pad uit te gaan hakken in de jungle.

Dat geldt voor alles wat je doet in je bedrijf.

Zoals met je e-mailmarketing.

95% van de ondernemers mailt hun klanten nooit, willen alleen maar snel scoren met hun mails, of sturen droge informatie, tips en statistieken.

Maar de beste marketeers die ik ken doen allemaal één ding wat niemand anders bereid is om te doen.

Elke dag een mailtje sturen.

Daarom horen ze bij de top 4% of bij de top 1%.

Sinds ik ruim 2 jaar begonnen ben met elke dag mailen, is alles veranderd in mijn bedrijf.

En dat zien mijn klanten ook. Daarom is e-mail het onderwerp waar ik de meeste vragen over krijg.

Bijvoorbeeld:

Hoe schrijf je snel een mail?

Hoe zorg je dat klanten doorlezen en geamuseerd blijven?

Hoe schrijf je een titel, hoe schrijf je een story, hoe schrijf je een bruggetje?!

Al die vragen beantwoord ik in een nieuwe masterclass die ik exclusief heb opgenomen voor de Members van Het Lab.

Misschien ben je niet bereid om elke dag te mailen. Om dat je liever gelooft in de mythe die mensen elkaar vertellen in Facebook-groepen en op ‘net-werk’ borrels met andere ondernemers uit de 95%: het is storend als je vaak gaat mailen.

Ga dan gerust door met elk kwartaal een mailing uitsturen waarin je de nieuwe openingstijden doorgeeft. Of stuur een lamme promo die je haastig hebt bedacht omdat de 3-maandelijkse nieuwsbrief eruit moest.

Elke dag een mailtje sturen kost je ongeveer een halfuur per dag.

Dat is de prijs die het kost om 5 keer, 10 keer, misschien wel 100 keer zo veel marketing te doen als nu, zonder je klanten te storen – die vinden het fantastisch als jij entertaining e-mails stuurt.

Daar heeft 95% van de ondernemers ‘geen tijd’ voor. Terwijl ze wel tijd hebben om een paar uur per dag grinnikend met hun kromme vinger over hun toxische social media timelines te swypen.

Your call. Als je wilt leren hoe je met e-mailmarketing opvalt als een paradijsvogel in een inbox vol met sufneuzen en autoverkopers, dan heb je nu een beslismoment.

Want vanmiddag om 17 uur sturen we de nieuwe masterclass naar de drukker.

Daarna ben je definitief te laat.

In de masterclass demonstreer ik live hoe ik mijn dagelijkse mail schrijf en hoe jij dat ook in een halfuur kunt doen als je bereid bent om dingen te doen die de rest van je markt niet bereid is om te doen.

Ik weet niet hoe lang je al zit te wachten om Member te worden, maar als vandaag de dag is dan is hier de link: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten