Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

3 soorten e-mailmarketing waarmee je de relatie met klanten verpest

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De omwonenden van een winkelstraat in De Bilt werden nogal gallisch van hardrijdende auto’s.

En daar heeft de gemeente nu iets geinigs op gevonden.

Door die slimme ingreep rijden automobilisten nu stapvoets door de straat, met een glimlach op hun gezicht.

Hun gedragsverandering komt doordat de gemeente een paal heeft neergezet.

Maar: het is geen flitspaal.

Het is ook niet zo’n paal die een smiley geeft aan iedereen die netjes 30 rijdt.

Nee, wat ze in De Bilt hebben neergezet is iets nieuws.

Een ‘spaarpaal’.

Aan die paal hangt een scherm waarop automobilisten de beloning te zien krijgen die ze hebben verdiend door rustig te rijden.

Als een auto langs de paal rijdt met een snelheid van 30 of lager, dan verschijnt namelijk deze boodschap op het scherm:

U rijdt 30.
👍 💰
Nu in de spaarpot:
€21,27

Elke keer dat een auto een duimpje heeft gekregen van de paal, wordt er 1 cent aan de spaarpot toegevoegd.

Met het geld worden bloembakken gekocht voor langs de winkelstraat.

Wallief.

Zelfs opgevoerde golfjes zijn soms gevoelig voor deze vriendelijke nudge.

Het is een mooi voorbeeld dat je met een iets andere boodschap compleet ander gedrag kunt veroorzaken bij je klanten.

Ook als je met je marketing uit een ander vaatje gaat tappen, lukt dat.

Dat heb ik gemerkt toen ik ruim 2 jaar geleden begon met het schrijven van deze e-mails.

De meerderheid van de ondernemers maakt een van deze 3 fouten in hun e-mailmarketing:

(1) Nooit mailen

(2) Kiloknallers mailen: junk mail

(3) Hard teaching: saaie mails met ‘7 tips om…’

Bijna niemand beschouwt de relatie met een klant als een vriendschappelijke relatie.

Maar dat zijn wel de relaties die het langste duren.

Wat heb je aan een vriend die nooit wat laat horen?

Wat heb je aan een vriend die alleen maar langskomt als hij 100 euro wil lenen?

Wat heb je aan een betweter die saaie verhalen ophangt?

Mijn switch naar het elke dag in de inbox landen met een entertaining e-mail heeft alles veranderd in mijn business.

Ten eerste werd mijn mailinglijst kleiner.

Want sommige mensen waren not amused.

Ze vroegen zich af:

Wie is deze persoon die opeens zo vaak mailt? Ik wist niet eens meer dat ik op zijn mailinglijst stond. Unsubscribe.

Of ze vroegen zich af:

Waarom stuur je me niet elke week een gratis tip zoals de afgelopen jaren? Nu krijg ik opeens elke dag een verhaal in mijn mail, en aan het eind daarvan verkoop je iets. Maar ik was helemaal niet van plan om geld bij jou uit te geven! Unsubscribe.

Dat gebeurt bij jou ook als je het gore lef hebt om dit te doen.

Monsters en freeloaders melden zich af. Dat zijn de mensen die toch alleen maar de leidingen verstoppen.

Het schoont lekker op.

Wat is overgebleven zijn enthousiaste, frisgewassen ideale klanten die in de loop der tijd zo’n beetje alles kopen wat ik aanbied.

Omdat we een perfecte match zijn.

Omdat ik veel vragen krijg over deze manier van e-mailen, heb ik een ‘Kijk over mijn schouder’ masterclass opgenomen.

Daarin laat ik je meekijken terwijl ik een van mijn dagelijkse mails schrijf.

Ik geef een running commentary over alle copywriting-keuzes die ik maak.

Zoals:

Ga ik wel of niet editen tijdens het schrijven?

Hoe zet je een verrassende wending in je e-mail?

Hoe geef je een goede tip zonder saai te worden?

Welke woorden moet je mijden als de Pest omdat de meeste mensen daardoor niet verder lezen?

Deze Kijk over mijn schouder-masterclass sturen we aanstaande maandag naar de Members van Het Lab.

Zoals iedere maand krijgen zij een kijkje in de keuken. Ze ontdekken hoe ze met een simpele ingreep een compleet andere respons krijgen op hun e-mails.

De slimsten onder mijn klanten besluiten om ook elke dag te gaan e-mailen.

Maar zelfs als je dit maar een keer per week doet, zijn de resultaten verrassend.

Dit is niet voor mensen met een kwetsbaar ego, want je krijgt dus in het begin een shake-out van je mailinglijst.

Je bent gewaarschuwd.

Deze link is daarom alleen voor waaghalzen, en aanstaande maandag is de deadline voor deze nieuwe masterclass: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: